הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


החידושים בענף הדבש יוצגו בתערוכה השנתית למזון וקולינריה


בתערוכה שתתקיים לראשונה בישראל ב-3 ביוני, יציגו דבוראים מרחבי הארץ את הדבש הישראלי האיכותי, את החידושים בתחום, סוגי הדבש המגוונים ואת חשיבותה הרבה והקריטית של דבורת הדבש לקיומה של החקלאות בארץ ובעולם. בתערוכה יוצג גם מגוון גדול של מוצרים ממחלבות, בתי בד, יקבים, מבשלות בוטיק, ותוצרת חקלאית של פירות וירקות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  27-05-2013



מכוורת פורת בעין יהב- צילום דן בלילטי

מועצת הדבש ודבוראים מרחבי הארץ ישתתפו בתערוכה השנתית למזון וקולינריה CULINARY 2013 שתתקיים לראשונה בישראל ב-3 ביוני במרכז הכנסים של מלון דן פנורמה בתל אביב.  הדבוראים יציבו בקדמת הבמה את הדבש הישראלי האיכותי, יציגו את החידושים בתחום ואת סוגי הדבש המגוונים, יציינו את חשיבות התמיכה בתו האיכות "דבש איכות ישראלי" ואת החשיבות הרבה והקריטית של דבורת הדבש לקיומה של החקלאות בארץ ובעולם.

''המגמות האחרונות בגסטרונומיה העולמית והנטייה להעדיף מאכלים טבעיים ולא מעובדים החזירו גם לדבש את מקומו הראוי על הצלחת'' אומר מנכ"ל מועצת הדבש הרצל אבידור. ''ההערכה  לסגולותיו הבריאותיות של הדבש והערך המוסף שבטעם והריח שלו, גורמים להעדפתו על פני סוכר מעובד ואף על פני תחליפי סוכר. לא בכדי קיבל הדבש את הכינוי "הממתיק הטבעי של הטבע". שימושיו רבים ומגוונים, ריבוי הטעמים, הניחוחות, הגוונים והמרקמים מציב בפני הבשלנים והשפים מכלול אפשרויות ואתגרים קולינריים. הדבש הינו מוצר בעל חיי המדף הארוכים ביותר הקיים בטבע, הוא משמש כמקור תזונתי, כמרכיב במתכונים ובעל ערך בריאותי רפואי בשל הפעילות האנטימיקרוביאלית שלו''.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

אבידור מציין, כי קשה מאוד להבחין בדבש מזויף ולכן הדרך הטובה ביותר לדעת אם הדבש איכותי, היא לחפש על הצנצנת את תו האיכות - "דבש איכות הישראלי" הנותן את הערובה לכך, בזכות תהליך הבקרה והאיכות שבו משתתפות המכוורות והמשווקים העיקריים.

במיוחד בשנה זו, מקבל ענף הדבש משמעות מיוחדת, בשל התופעה הקשה של היעלמות שליש מאוכלוסיית הדבורים ברחבי העולם וגם בישראל. תופעה זו יוצרת חשש גדול לעתידו של ענף הדבש, מאחר והדבורים אחראיות להאבקת 80% מסך הגידולים החקלאיים בעולם. כמו בכל העולם, גם בארץ מנסים להתמודד עם התופעה, ובין הצעדים שנוקטת מועצת הדבש בשיתוף עם קק"ל הוא פרויקט נטיעות צופניות נרחב, הנותן מענה להתמעטות צמחי הצוף בארץ והירידה בייצור הדבש.

בתערוכה הקולינרית יוצג גם מגוון גדול של מוצרים ממחלבות, בתי בד, יקבים, מבשלות בוטיק, ותוצרת חקלאית של פירות וירקות. ישתתפו בה  יצרני מזון ויבואנים, וחברות נוספות מתחום המזון והקולינריה, עבור קהל מקצועי של שפים, מסעדנים, מלונאים, קונדיטורים, מנהלי מסעדות, מנהלי מזון ומשקאות, בתי מלון, בתי קפה, בעלי מעדניות וקניינים בתחום המזון.

ההשתתפות בסדנאות ובהרצאות היא ללא תשלום ומותנית בהרשמה מראש.
מספר המקומות מוגבל. פרטים נוספים באתר התערוכה: culinary.co.il