הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ארגון מגדלי הפירות פתח עמוד בפייסבוק


החקלאים והציבור הרחב מוזמנים להכנס לעמוד הפייסבוק החדש של ארגון מגדלי הפירות כדי לקבל עדכונים שוטפים על הנעשה בתחום. מזכיר ארגון מגדלי הפירות אילן אשל: ''אנו חיים במדינה יוצאת דופן שמצליחה לייצר תוצרת חקלאית טריה, מגוונת וזמינה לאורך כל השנה. זה לא מובן מאליו. בעזרת עמוד הפייסבוק נוכל לשקף לציבור את הפעולות והמאמצים שאנו נוקטים כדי לייצר פירות איכותיים וטעימים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  30-05-2013


Like פירות ? ארגון מגדלי הפירות בישראל פתח עמוד בפייסבוק שבו יעודכנו חדשות והודעות של ענף הפירות בישראל.

חקלאים וגם הציבור הרחב מוזמנים להכנס, לסמן "אהבתי / Like" ולקבל עדכונים שוטפים על הנעשה בתחום.

''כשהציבור פוגש את הפירות ברשתות השיווק, אצל הירקנים ובשווקים, הוא לא מודע למאמצים הגדולים שנעשים כדי להביא אותם לשיווק'' אומר מזכ"ל ארגון מגדלי הפירות אילן אשל. ''מאחורי התפוח המוצג על המדף ישנם קשיים ומאבקים בלתי פוסקים בנושא העובדים ומחירי המים, התמודדות עם נזקי טבע ורשימת ארועים ארוכה המקשה על הפרי להיות זמין לצרכן''.

''אנו חיים במדינה יוצאת דופן שמצליחה לייצר תוצרת חקלאית טריה, מגוונת וזמינה לאורך כל השנה. אין לקחת זאת כמובן מאליו. בעזרת עמוד הפייסבוק החדש נוכל לשקף לציבור את הפעולות והמאמצים שאנו נוקטים כדי לייצר פירות טריים, איכותיים וטעימים. אפילו החקלאים יתפלאו לגלות שנעשית פעילות שהם לא היו מודעים לה'' אומר אשל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ארגון מגדלי הפירות בישראל הינו גוף עצמאי וולונטרי הפועל כאגודה חקלאית שיתופית, שנוסד על ידי מגדלי הפירות לפני קום המדינה בשנת 1936. בשנים הראשונות טיפל הארגון במכלול גדול של נושאים: הדרכה, מחקר, שיווק, מיכון במטע, יבוא ואספקת חומרים ועוד. עם הזמן עברו חלק מהנושאים לטיפולם של מוסדות אחרים, כמו שה"ם, מכון וולקני, חברות השיווק והיצוא וכו'. תפקיד הארגון היה ונשאר לייצג את המגדלים כלפי כל המוסדות העוסקים בחקלאות.

בישראל כ-5000 מגדלי פירות בכל צורות ההתיישבות, המעבדים כ-360,000 דונמים של מטעים לסוגיהם השונים (לא כולל הדרים). חלק מהמגדלים עוסקים בחקלאות כעיסוק מלא וחלקם כעיסוק נוסף. מטעי הפרי בישראל מניבים כ-600,000 טונות בשנה ומספקים מגוון גדול של פירות איכותיים לשווקי ישראל וגם ליצוא.  איכות הפרי הישראלי נחשבת לגבוהה ביותר ומכאן הצלחתו של היצוא במיני הפירות המבוקשים בשווקי אירופה כגון אבוקדו, אפרסמון, מנגו, ענבים, תמרים וליצ'י.