הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הציפורים מגיעות לנפתול הקישון החדש


בסיור מיוחד שנערך השבוע באתר העבודות לשיקום הנחל, אותרו ציפורי מים בנפתול החדש של הקישון, ביניהן ציפורי חופית טמינק, תמירונים וסיקסקים. מנכ''ל רשות נחל הקישון: ''מרתק לראות את הנחל החדש, אחד מאתרי הטבע היפים בארץ, מתעורר לחיים. אנו מזמינים את הציבור לסייר בפארקים לאורך הנחל, לראות את בעלי הכנף ובעלי החיים ששבו אל הקישון לאחר שנים רבות של זיהום והזנחה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  30-05-2013



ציפורי סיקסק בקישון, צילום: רשות נחל הקישון

בימים אלה נמשכות במרץ העבודות להכנת מתחם הטיפול בקרקעית המזוהמת של נחל הקישון. במהלך הקיץ יחל הטיפול בקרקע ויצירת תוואי נפתול נחל חדש שנחפר מול בתי הזיקוק. למרות שהעבודות לחפירת התוואי החדש לקראת סופן, וטרם נשתלה צמחיה טבעית בגדותיו, סימני החיים באתר החדש כבר ניכרים, והציפורים מגיעות לנחל ואף תרות בו אחר מזונן.
  
בסיור מיוחד שנערך השבוע באתר, אותרו סוגים שונים של ציפורי מים בנפתול החדש, ביניהן ציפורי חופית טמינק, תמירונים וסיקסקים. הסיקסק הוא הסמל של רשות נחל הקישון בשל היותו נאמן לנחל גם בשנות הזיהום הקשות, וגם כיום הוא חלק בלתי נפרד מהנוף בקישון. "מרתק לראות את הנחל החדש מתעורר לחיים" אומרת שרון נסים, מנכ"ל רשות נחל הקישון "נחל קישון מהווה את אחד מאתרי הטבע היפים בארץ. אנו מזמינים את הציבור לעמוד מקרוב אחר פירות השיקום שכבר הושגו, לסייר בפארקים לאורך הנחל ולראות את בעלי הכנף ובעלי החיים ששבו אל הקישון לאחר שנים רבות של זיהום והזנחה".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

השר להגנת הסביבה עמיר פרץ: "אני רואה בשיקום הקישון פרויקט חשוב. הציפורים כנראה מבינות את מה שבקרוב יהיה ברור לכולם - הקישון משנה פניו והופך לפנינת טבע שבעוד שנים אחדות תחזור לתושבים כפארק מטרופוליני ייחודי".

ניקוי קרקעית מורד נחל קישון שהינו שלב מרכזי בשיקום הנחל ובהחזרתו לציבור כמשאב טבע, נערך במסגרת פרויקט לניקוי נחל קישון מזיהום, אותו מוביל המשרד להגנת הסביבה, ולו שותפים רשות ניקוז והנחלים קישון, רשות נחל הקישון, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, משרד האנרגיה והמים, רשות המים, התאחדות התעשיינים, ארגון הגג חיים וסביבה, עיריית חיפה, מועצה אזורית זבולון ועיריית נשר.

העבודות בנפתול הקישון נערכות ע"י רשות ניקוז ונחלים קישון שהיא הגוף אשר אחראי לביצוע התוכנית לניקוי קרקעית הנחל מטעם המנהלה הבין-משרדית, באמצעות הקבלנים "אחים בן-רחמים" שערכו את עבודות החפירה לנפתול והכנת מתחם העבודות, וחברת "אנגלוב" הקנדית שתבצע את החפירה בקרקעית הנחל והטיפול בה. עלות הפרויקט היא 220 מיליון ₪ במימון משותף של משרדי הממשלה, רשויות מקומיות ומפעלי התעשייה.