הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הדור השני לארבה החל להתרומם לאוויר


כצפוי, הארבה שבקע מביצים שהטילו הנקבות מהפלישה הגדולה שהתרחשה בחודשים מרץ ואפריל, החל להתרומם לאוויר במצרים ובישראל. משרד החקלאות מוסר כי הטיפול בחגבים ממשיך מסביב לשעון ע''י ניטור הנחילים וריסוסם מהקרקע ומהאוויר. שר החקלאות יאיר שמיר: ''מדובר באירוע בסדר גודל שלא היה כמותו במדינת ישראל, אשר נמשך כבר כ-80 ימים. היקף הנזקים העתידיים לחקלאות עדיין לא ברור''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  30-05-2013



תמונת ארכיון: פלישת הארבה הראשונה לישראל, צילום: אדוה לויד - מ''א רמת נגב

מאות נחילי ארבה נכנסו במהלך שלושת החודשים האחרונים לשטח ישראל והמלחמה עדיין לא תמה. מיליארדי החגבים שבקעו מביצים שהטילו הנקבות בסיני ובישראל מתחילים להתרומם לאוויר ולעוף אלינו מכיוון מצרים. גם הארבה שבקע כאן בישראל החל להתרומם לאוויר בימים האחרונים. ממשרד החקלאות נמסר היום, כי הצוותים בשטח החלו לעבור לדרך טיפול ופעילות של נחילים מעופפים, הכוללת מעקב אחר החגבים במשך היום, ניטורם וריסוסם במהלך הלילה ועם עלות השחר. במקביל, ממשיך משרד החקלאות לנטר את השטחים ולרסס מהקרקע ומהאוויר על בסיס יומי. בשלב זה, הנחילים שמגיעים ממצרים קטנים, אך במשרד מתריעים שמדובר במתקפה מתמשכת, ולא ניתן להעריך את היקף הנזקים העתידיים.

''בשטח נראה שיש פחות נחילים לעומת השבועות האחרונים, והם ממוקדים יותר. עם זאת, יותר ויותר חגבים מתחילים להתרומם לאוויר ובגבול עם מצרים ישנה תנועה דו-סטרית משני עברי הגבול. כל נחיל שנכנס לתוך ישראל מרוסס על ידי הצוותים בשטח'' אומרים במשרד החקלאות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לדברי שר החקלאות יאיר שמיר מדובר באירוע בסדר גודל שלא היה כמותו במדינת ישראל, אשר נמשך כבר כ-80 ימים. היקף הנזקים העתידיים לחקלאות עדיין לא ברור ועלויות הריסוס שביצע משרד החקלאות מתחילת מתקפת הארבה נאמדות כבר בכ-6 מיליון שקלים.

משרד החקלאות מפעיל בחדר המצב שנמצא בשטח קו לציבור לדיווחים על בקיעה של ארבה או לחלופין על התרוממות נחילים לאוויר. הקו פועל בין השעות 8:00 בבוקר ל-16:00 בערב, בטלפון מס' 08-9920981. חדר המצב מרכז גם את הפעילות בשטח ומתאם בין כלל הגורמים לרבות אנשי משרד הביטחון, החקלאים ונציגי המועצות האזוריות.