הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לקראת יום איכות הסביבה: פיתוחים ירוקים בתחום החקלאות


פתרונות למחזור פסולת אורגנית, ממשק הדברה ירוק נגד זבובי הפירות, חומרי דישון ממרכיבים טבעיים, כלי גינון שאינם מרעישים ומלכודות נגד חדקונית הדקל האדומה. אלה הם רק חלק מהפיתוחים והחידושים שיוצגו בתערוכה החקלאית פרש אגרו משוב שתתקיים החודש בגני התערוכה בתל אביב.

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  01-06-2013



זבוב הים התיכון על פרי האפרסמון

לקראת יום איכות הסביבה, שיתקיים ב-5 ביוני 2013, ורגע לפני פתיחת תערוכת החקלאות הבינלאומית Fresh AgroMashov 2013 , קיבצנו כמה פיתוחים של מיטב החוקרים והמפתחים הישראלים, שיציגו בתערוכה בדגש על איכות הסביבה ושמירה על הטבע.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

נמטודות ומלכודות של ביו-בי נגד חדקונית הדקל האדומה - האויבת הקשה של עצי הדקל, שהספיקה כבר להפיל דקלים מגבול הצפון ועד לאזור חדרה, עושה את דרכה בעקשנות למרכז הארץ, ואף אותרה ביישובי עוטף עזה. המאבק נגדה כולל מלכודות לניטור וללכידה, ותכשיר המבוסס על נמטודות זעירות. הניזוקים העיקריים הם עדיין הדקלים הקנריים, שמצויים לרוב בגינות הנוי הפרטיות ובגינון הציבורי. מאות מלכודות PICUSAN שפותחו באירופה במטרה להגיע ללכידה מקסימלית של החיפושית הבוגרת, מוצבות כבר ברחבי הארץ. גם השימוש בנמטודות מועילות התוקפות חרקים לצורך הדברת מזיקים חבויים בכלל, וכנגד החדקונית בפרט מתרחב. אחד מיתרונותיו של התכשיר הוא יכולתו להדביר ביעילות גם גלמים החבויים היטב בתוך פקעת סבוכה שמגוננת עליהם.
חברת ביו-בי, קיבוץ שדה אליהו, 04-6096905 www.bio-bee.com



מתחילים למחזר בכל בית בישראל - חברת אגרולן, ממושב נוב, שברמת הגולן, מייצרת פתרונות למחזור פסולת אורגנית. אגרולן מציגה מספר פתרונות יצירתיים ומעוצבים, המתאימים לכל בית/משק בישראל: פח איסוף פסולת אורגנית - שמתאים גם לכיתות ובתי ספר; קומפוסטר תולעים - שמתאים למקומות עם ילדים קטנים, כמו גנים ובתי ספר וגם לבתים ללא גינה; קומפוסטר בייתי - המתאים לבית עם גינה ולמשפחה ירוקה (מ-300 ליטר) ועד קומפוסטר שיתופי - המתאים לכמה בתים יחד או לרחוב שלם בשכונה כלשהי (עד 900 ליטר).
חברת אגרולן, מושב נוב, רמת הגולן, טל'/פקס: 06-6666999 www.agrolan.co.il


קומפוסטר מבית אגרולן

ממשק הדברה מהפכני שמקטין באופן משמעותי את כמות הריסוסים נגד זבובי הפירות (בין 90% ל-70% מהריסוסים החקלאיים הינם להדברת זבובי הפירות), שפיתח במשך 12 שנה ד'ר נמרוד ישראלי, מבעלי חברת 'ביופיד'- מומחה לאקולוגיה של זבובי פירות בכלל וזבוב ים התיכון, המחזיק בלמעלה מ-20 שנות ניסיון. מדובר במתקן שתולים אותו על העץ, שנועד לטפל אך ורק בזבובי פירות - זבוב הפירות הים תיכוני וזבוב הזית, שנחשבים למזיקים מסוכנים ביותר לחקלאות בארץ ובעולם. לאחרונה פיתחה חברת ביופיד מלכודת ניטור פטנט חדשנית לזבובי פירות U-trap- שמאפשרת ניטור נוח ואיכותי יותר של זבובי פירות ולכידה טובה.
חברת ביופיד, כפר טרומן 08-9150564 www.biofeed.co.il


 U-tra מלכודת ניטור לזבובי הפירות

דשן KF10 של חברת VGI ישראל, מגיע לארץ לאחר ההצלחה המדהימה בארה'ב - חומר הזנה נוזלי, המורכב מרכיבים טבעיים, כמו תרכיזי אצות, חלבונים ויטמינים, שמנים צמחיים, מינרלים, שרפי עצים, מלחים, מיצויי צמחים ועוד. הדשן מפחית את התלות בחומרים כימיים. שורה ארוכה של ניסויי שדה ותצפיות הראו כי הדישון בדשן KF10 מביא לתוספת משמעותית ביותר של בין 12% ל-20% ביבולים, ותוך כך מסייע לצמיחה ולהתעוררות הצמחים, תורם לשיפור תהליכי הגדילה, להזנת מיקרו-אורגניזמים בקרקע והגברת פוריותה, תורם להגברת חנטה וייצור פירות, מעלה את רמת החומרים המוצקים ורמת הסוכרים בפרי ומגביר את עמידות הצמחים בעת עקת חום או עקת קור. חברת VGI (ישראל) מפתחת ומייצרת תכשירים חכמים לחקלאות נקייה ולגינון אקולוגי.
חברת VGI ישראל - www.vgi.co.il


דשן KF10 של חברת VGI ישראל

כלי גינון וחקלאות המופעלים ע'י סוללות נטענות ואינם מרעישים כלל - חברת 'ש. ונציה ובניו בע'מ' מציגה מגוון כלי גינון וחקלאות מקצועיים, מתוצרת חברת STHIL הגרמנית, המופעלים ע'י סוללות נטענות, כלים שאינם צורכים דלק או פולטים עשן מזהם או ריחות לא נעימים. בקולקציה החדשה מבחר משורים, חרמשים, גוזמות גדר חי, גוזמות גובה, מפוחים, מנערת זיתים, מטאטאים ומכסחות דשא. כל הכלים משודרגים בסוללה חזקה מסוג: 36V LITHIUM ION - המבטיחה מהירות חיתוך גבוהה, טעינה מהירה ומרחב גיזום רחב, ומינימום רעש סביבתי - לסביבה שקטה יותר.
ש. ונציה ובניו בע'מ, הגדוד העברי 2 תל אביב, טל: 03-5203400 www.svenezia.co.il


כלי גינון וחקלאות המופעלים ע''י סוללות נטענות

תערוכת 2013 Fresh AgroMashov יוצאת לדרך ביוזמת קבוצת "משוב" - העומדת גם מאחורי תערוכת "קלינטק" ומגזין משוב לחקלאות. התערוכה צפויה לארח מעל 25,000 מבקרים, ביניהם עשרות משלחות של ארגונים, משקיעים ושחקנים מרכזיים בתחום החקלאות מרחבי העולם. התערוכה הינה היחידה בישראל המפגישה בין מגדלי תוצרת חקלאית טרייה לבין קניינים, סיטונאים ומשווקים מהארץ ומחו"ל. השנה תתקיים בתערוכה גם "ועידת ישראל לחקלאות ה-3" שתדון בסוגיות עקרוניות וערכיות הנוגעות לתרומת החקלאות והחקלאים בישראל לחברה, לכלכלה, לביטחון ולאספקת המזון הסדירה.


 11-12.6.2013 בגני התערוכה ת"א
שעות פעילות: יום ג': 18:00-10:00; יום ד': 18:00-10:00
לפרטים נוספים: טל': 08.6273838, אתר התערוכה: www.agro.mashovgroup.net