הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משרד החקלאות: הארבה הגיע לערבה ולאזור אילת


באזור קיבוץ יהל שבערבה החלו הצוותים בשטח לרסס את החגבים מהאוויר ומהקרקע. במקביל רועננו ההנחיות לתברואנים בערים וביישובים בדרום. בגבול מצרים ישנה תנועה דו-סטרית של חגבים שבקעו לאחרונה מהביצים והחלו להתרומם לאוויר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  02-06-2013


להקה של ארבה אותרה בסוף השבוע באזור הערבה, וחגבים נראו גם בעיר אילת. כך נמסר היום ממשרד החקלאות. באזור קיבוץ יהל שבערבה,  החלו צוותים של המשרד לרסס את הנחילים מהאוויר ומהקרקע. בנוסף, משרד החקלאות שב ומרענן את ההנחיות שניתנו לתברואנים בערים וביישובים בדרום, אשר נותנות את הכלים לטיפול במקומות מיושבים, ומפרטות את החומרים בהם יש לרסס ואת מינונם.

מאז ערב פסח בחודש מרץ האחרון, נכנסו לישראל נחילים רבים של ארבה. מיליארדי החגבים שבקעו מביצים שהטילו הנקבות בסיני ובישראל החלו להתרומם לאוויר בימים האחרונים. לדברי שר החקלאות יאיר שמיר מדובר באירוע בסדר גודל שלא היה כמותו במדינת ישראל. היקף הנזקים העתידיים לחקלאות עדיין לא ברור ועלויות הריסוס שביצע משרד החקלאות מתחילת מתקפת הארבה נאמדות כבר בכ-6 מיליון שקלים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

משרד החקלאות חוזר ומדגיש, כי פרטים בודדים שמגיעים לאזורים שונים ברחבי הארץ, אינם מזיקים לבני אדם. הארבה גורם לנזק לגידולים רק כאשר הוא בלהקה גדולה.

''על פי התצפיות וניטור הלהקות בשטח, נראה כי ישנם פחות נחילים לעומת השבועות האחרונים, והם ממוקדים יותר'' אומרים במשרד החקלאות. ''עם זאת, יותר ויותר פרטים מתחילים להתרומם לאוויר. בגבול מצרים ישנה תנועה דו-סטרית של חגבים משני עברי הגבול. כל נחיל שנכנס לתוך ישראל מרוסס על ידי צוותי המשרד''.

משרד החקלאות מפעיל בחדר המצב שנמצא בשטח קו לציבור לדיווחים על בקיעה של ארבה או לחלופין על התרוממות נחילים לאוויר. הקו פועל בין השעות 8:00 בבוקר ל-16:00 בערב, בטלפון מס' 08-9920981. חדר המצב מרכז גם את הפעילות בשטח ומתאם בין כלל הגורמים לרבות אנשי משרד הביטחון, החקלאים ונציגי המועצות האזוריות