הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מומחים: התפרצות נרחבת של שושנת יריחו בישראל


הנגיף שעובר בעקיצות של זבובי חול יוצר צלקות גדולות שאינן נרפאות במשך חודשים ארוכים. בעקבות נתוני תחלואה חדשים שהתקבלו לאחרונה, אישרה הממשלה לפני כעשרה ימים תיקון להחלטה שיזם השר להגנת הסביבה עמיר פרץ, בנושא תכנית לאומית לבחינת דרכי ההתמודדות עם זבובי החול

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  02-06-2013


בעקבות נתוני תחלואה חדשים שהתקבלו לאחרונה, אישרה הממשלה תיקון להחלטה שיזם השר להגנת הסביבה עמיר פרץ, בנושא תכנית לאומית לבחינת דרכי התמודדות עם מחלת הלישמניה בישראל, המוכרת בשם שושנת יריחו. הנגיף שעובר בעקיצות של זבובי חול גורם לצלקות גדולות שאינן נרפאות במשך חודשים ארוכים. המומחים טוענים כי מדובר בהתפרצות נרחבת בישראל.

במסגרת התיקון להצעה, חלק מהתקציב שיועד להסברה יוסב לביצוע פעולות ניסיוניות, בעיקר פעולות תשתית כמו הרס בתי גידול מלאכותיים של חיות-המאגר לטפיל הלישמניה (שפני סלע ומכרסמים).

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בעקבות העלייה בתחלואה בלישמניה הוחלט בשנה שעברה להקצות תקציבים נוספים ליישובים שבתחומם התגלתה המחלה, אולם התופעה רק החריפה. עלייה במקרי ההידבקות נפוצה יותר ביישובים כפריים בהם נמצאים שפני סלע רבים, שנושאים בגופם את הנגיף שמועבר לאחר מכן על ידי הזבובים. אולם, זבובי חול אותרו גם בישובים עירוניים.

המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות קוראים לציבור לנקוט באמצעי התגוננות אישית כנגד עקיצות זבובי חול, בדגש על הגנה באזור הפנים והצוואר באמצעות מריחת חומרים דוחי יתושים. כמו כן מומלץ להפעיל מאווררים ולסגור דלתות ורשתות.



כתבתו של גיא ורון, חדשות 2