הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תנועות ההתיישבות: ננהל מאבק נגד הפקעת קרקעות חקלאיות


בפגישה שקיימו ראשי תנועות הקיבוצים והמושבים הוחלט לצאת למאבק חסר פשרות כנגד תכנית המדינה להפקיע קרקעות חקלאיות מקיבוצים ומושבים לבניית דירות להשכרה. מזכ''ל התנועה הקיבוצית: ''ההתיישבות הכפרית בנגב ובגליל היא הפתרון ולא הבעיה למצוקת הדיור בישראל''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-06-2013


ראשי תנועות הקיבוצים והמושבים התכנסו אמש לדיון דחוף בתכנית המדינה לבנית 150,000 דירות להשכרה, חלקן על קרקעות חקלאיות בהיקף של 18 אלף דונם, שתופקענה לצורך כך מהיישובים. התוכנית הוצגה השבוע על ידי ועדת השרים לענייני דיור, שבסמכותה קביעת מדיניות ממשלתית בתחום הדיור, אישור וקידום רפורמות ושינויים מבניים בתחום המקרקעין וקידום פרויקטים בתחום הבנייה למגורים.

על אף שההחלטה טרם התקבלה בממשלה, מועצת מקרקעי ישראל כבר אישרה בשבוע שעבר את ההחלטה לפיה תוכל המדינה לדרוש השבת קרקעות חקלאיות לידיה, עוד בטרם שונה ייעודה למגורים.

ראשי התנועות החליטו על היערכות למאבק חסר פשרות כנגד הצעד האלים לדבריהם, וקראו לממשלה לפתור את מצוקת הדיור על ידי העדפת הבניה בגליל ובנגב, זאת באמצעות הצעת מסלולי תמיכה ותמריצים למשפחות צעירות שיבחרו להתגורר באחד ממאות היישובים באזורים אלה. ''ההתיישבות הכפרית יכולה להיות הפתרון למצוקת הדיור, אך הממשלה הופכת אותה לבעיה, ומתכננת להפקיע מהיישובים קרקעות מהן מתפרנסים החקלאים''. נאמר בהודעה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, איתן ברושי: "פתרון מצוקת הדיור ופיזור האוכלוסין הם יעדים לאומיים. ההתיישבות הכפרית המצויה ברובה בפריפריה - בנגב ובגליל, היא פתרון לשני יעדים לאומיים אלה. אם נידרש, נצא למאבק כוחני כנגד הצעד האלים של הפקעת קרקע מהיישובים".

'פורום הקרקעות' של ההתיישבות כולל את כל תנועות ההתיישבות, מועצות אזוריות, התאחדות חקלאי ישראל, הארגונים הכלכליים הקיבוציים, ועוד.