הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מזכיר מגדלי הירקות לרמי לוי: ''אתה משחטה שעושה כסף על גבו של החקלאי''


בפאנל שהתקיים היום בועידת ישראל לחקלאות ועסק בנושא 'איפה הכסף' פרץ ויכוח סוער בין הנוכחים. מזכיר ארגון מגדלי הירקות מאיר יפרח הטיח ברמי לוי: ''אחד הפשעים שקרו עד היום - זה אתה. בדיוק כמו בקוסמות, אתה קונה ב-2.5 שקלים ומוכר ב-4 שקלים'' לוי בתגובה: ''בואו נגרום לאנשים שאין להם מה לאכול לקנות, ככה בסוף אני אעשה יותר כסף''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-06-2013



רמי לוי במסגרת הדיון בוועדה, צילום: ענת מחנאי

ועידת ישראל לחקלאות ה-3 נפתחה היום (ג') בטונים צורמים, כאשר במהלך פאנל שעסק בנושא "איפה הכסף" קרא מזכיר ארגון מגדלי הירקות בישראל מאיר יפרח לעבר רמי לוי בעל רשת שיווק השקמה: "אתה משחטה בעצמך, אתה עושה כסף על גבו של החקלאי. כל יום אתה פותח סניף חדש רק מלמכור בזול!''. בפאנל השתתפו גם ד"ר רענן כהן יו"ר חברת 'שוק סיטונאי ישראל', מר שאול שבע נשיא איגוד משווקי הפירות והירקות בארץ ואחרים.

בתשובה לדברי מאיר יפרח ענה רמי לוי: "לנו יש מטרה לשרת את הצרכן ולקנות סחורה. אם נמכור ב-20 ₪ לקילו יהיו צרכנים, חלק גדול מהם של צרכנים שלא יאכלו. צריך למצוא דרך שהעגבנייה תגיע גם לצרכן שאין לו כסף, ולכן חייבים לייצר תחרות כדי לאפשר לא רק למי שיש הרבה כסף לאכול סלט".

"החקלאי לא מרוויח ורואים בדוחות האחרונים אתה מרוויח יפה'' התפרץ לדבריו ד"ר רענן כהן. ''אז אני שואל אותך למה רק בישראל הייתה עליה של 15% במחירי המזון בזמן שבאירופה הייתה ירידה?" בתגובה ענה לוי: "כמה עולה אבוקדו ? 16 ₪ לקילו לקמעונאי. זה היום נחשב לעשירים בלבד. אני מציע, בואו נגדל יותר, נוריד מחיר ונאפשר לצרכן לאכול אבוקדו. אני מבקש מהקהל, שיקום החקלאי שרוצה למכור רק לשוק הסיטונאי ולא לנו. אני 40 שנה בפירות ובירקות. אנחנו קונים היום לבד, פי 2 ממה שהשוק הסיטונאי יכול למכור לנו. אנחנו באים עד לחקלאי, משלמים לו בזמן, מילה שלנו זו מילה ובסוף כולם מרוויחים. נכון שאנחנו רוצים שהחקלאי יוריד מחיר. אבל זה בגלל שאני צורך בין 300- 1000 משטח עגבנייה והשוק הסיטונאי לא יכול לספק לי את זה''.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מאיר יפרח מזכיר ארגון מגדלי הירקות בישראל לא נשאר חייב: "היום אתה עושה כסף על גבו של החקלאי, כל יום אתה פותח סניף רק מלמכור בזול. אחד הפשעים שקרו עד היום - זה אתה. בדיוק כמו בקוסמות - אתה קונה ב 2.5 ₪ ומוכר ב-4 ₪''. בתגובה ענה רמי לוי: קניתי ב-12 ₪ ומכרתי בשקל אחד. לא ביקשתי שיתנו לי אף מוצר בשקל. הצלתי הרבה חקלאים שהיה להם עודף של סחורה, שבסופו של דבר הייתה בסוף נזרקת או נרקבת. לא ביקשתי מהמשחטה שימכרו לי בשקל."

"אתה זה המשחטה" התפרץ מאיר יפרח לדבריו. ורמי ענה לו: "יותר קשה למכור 10 טון ולהרוויח 15% מאשר למכור בכמויות קטנות יותר ולהרוויח יותר. אני מציע, בואו נגדל יותר, בואו נעשה עבודה ונגרום לאנשים שאין להם מה לאכול לקנות, ככה בסוף אני אעשה יותר כסף. בואו נעשה שילכו בדרך שלי ובשיטה שלי, שיגדלו הרבה ונמכור בזול ונגיע בסוף לכל אחד ואחד".



 11-12.6.2013 בגני התערוכה ת"א

שעות פעילות: יום ג': 18:00-10:00; יום ד': 18:00-10:00
לפרטים נוספים: טל': 08.6273838, אתר התערוכה: www.agro.mashovgroup.net