הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אבטיח פאסיניישן - ירוק מבריק מבחוץ ואדום מתוק מבפנים


זרעים גדרה מציגה זן אבטיחים חדש על המדף - אבטיח פאסיניישן, שפותח בארה''ב והגיע לאחרונה לישראל. האבטיח נטול הגרעינים מתאפיין ברמת סוכר גבוהה, פריכות, טעם מעולה, ויש לו חיי מדף ארוכים. היתרונות שלו עבור החקלאים גם הם רבים, הוא מניב 7-8 טון לדונם, ניתן לאסוף אותו גם מספר ימים לאחר הקטיף והוא עמיד בפני מחלת הקרקע פוזריום

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-07-2013



אבטיח פאסיניישן, צילום: זרעים גדרה

זרעים גדרה מציגה זן אבטיחים חדש על המדף: אבטיח פאסיניישן, שפותח בארה"ב והגיע לישראל לאחרונה. האבטיח מתאפיין ברמת סוכר גבוהה, פריכות וטעם מעולה. בנוסף, יש לו  חיי מדף ארוכים, והוא יכול להישמר עד 10 ימים במקרר בתנאי שימוש אופטימליים  ללא התפתחות מרקם קמחי.

לדברי חגי קינל, איש השיווק של שוק ישראל בזרעים גדרה, לזן פאסיניישן יתרונות מובהקים עבור החקלאים: "מדובר באבטיח מהדור החדש, שכבר פותח עם עמידות למחלת הקרקע פוזריום. חיי המדף שלו ארוכים וגם הסבילות שלו להמצאות בשטח מספר ימים אחרי מועד הקטיף היא גבוהה, בשונה מאבטיח רגיל, שאם הוא לא נקטף במועד, אין טעם לקטוף אותו כלל". קינל מוסיף כי לפאסיניישן קליפה חיצונית ירוקה כהה, המקטינה נראות של מכות שמש ומהווה יתרון נוסף עבור החקלאים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

אולי שרון, מגדל אבטיחים מזה 23 שנה במושב רגבה שבגליל המערבי קיבל את הזרעים של הפאסיניישן לפני שנתיים. ''ניסינו אותו וראינו תוצאות נהדרות. צורתו והצבע שלו בוהקים, הוא שומר על הצבע גם אחרי הקטיף, בפנים הוא אדום בוהק ומתוק. הזן הזה הוא נטול גרעינים כלל, ומניב יבול יפה של 7-8 טון לדונם. אבטיחים זה עסק מאוד מסוכן כי זה צמח מאוד רגיש למחלות, ופאסיניישן הוכח גם כצמח עמיד וחזק. הגודל המלא שלו הוא בין 8-10 ק"ג, אידיאלי לשיווק וכמעט ללא סוג ב'' אומר שרון

זרעים גדרה הינה זרוע קבוצת Syngenta העולמית, אחת מהחברות האגרו-כימיה המובילות בעולם, אשר מעמידה לרשות לקוחותיה פתרונות כוללים לחקלאי. החברה מספקת ללקוחותיה חבילה הכוללת זרעי ירקות איכותיים בעלי גנטיקה מתקדמת ועמידות לפגעים, מוצרי הגנת הצומח אשר מצטיינים ברמת בטיחות גבוהה לסביבה ולאדם, ושירות מקצועי של היחידה האגרו טכנית -GroNTech שמטרתה מקסום הייתרונות הנובעים מהגנטיקה, חומרי הגנת הצומח והידע המקצועי שלנו.

החברה נחשבת למובילה בתחום החדשנות והאיכות בטיפוח, ייצור ושיווק של זני מכלוא של ירקות, אשר מספקים מענה לצרכי שוק שונים בהם יבול גבוה באיכות מעולה, חיי מדף ארוכים, רציפות באספקה, עמידות למחלות ועוד. זני המכלוא העיקריים המשווקים על ידי החברה הם פלפלים, עגבניות, מלפפונים, קישואים, אבטיחים ומלונים.