הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הממשלה אישרה: מאות נחלות חקלאיות יוקמו ברמת הגולן


בחמש השנים הקרובות יוקצו 375 מיליון שקלים להכשרת שטחים חקלאיים, שדרוג מערכות המים, פינוי מוקשים ועוד. במסגרת התוכנית תוכשר קרקע בהיקף של כ-30 אלף דונם. שר החקלאות שמיר: ''תושבי הגולן נסמכים באופן משמעותי על ענף החקלאות כמקור פרנסה והחלטה זאת באה במטרה להרחיב עבורם את אפשרויות התעסוקה וליצור עוגנים שיחזקו את ההתיישבות בגולן''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  12-01-2014



רמת הגולן, דצמבר 2013. צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

צעד נוסף לחיזוק ההתיישבות בגולן: ממשלת ישראל אישרה הבוקר (א') את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החקלאות ופיתוח הכפר יאיר שמיר, לפיתוח ואיוש 750 נחלות חדשות ברמת הגולן.  על פי ההחלטה, בחמש השנים הבאות יושקעו 375 מליון שקלים בהכשרת השטח החקלאי, שדרוג מערכת המים, פינוי מוקשים ועוד.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ההחלטה מטילה על משרד החקלאות ופיתוח הכפר, בשיתוף הגורמים השונים הנוגעים בדבר, לגבש תוכנית פיתוח חקלאית מפורטת לאזור הגולן, לרבות פעולות בתחום התשתיות הנגזרות מהתוכנית, ובכפוף למסגרות התקציביות המובאות בהחלטה.

במסגרת התוכנית תוכשר קרקע בהיקף של כ-30 אלף דונם בסמוך ליישובים קיימים. לצד הכשרת הקרקע, רשות המים תגבש תוכנית בהיקף כספי של כ-113 מיליון ₪ לפיתוח מערכת המים בגולן, במענה לצרכים החקלאיים. כמו כן, יפעל משרד הביטחון לפנות שדות מוקשים בשטחים שיפותחו במסגרת תוכנית הפיתוח החקלאית.

שר החקלאות ופיתוח הכפר יאיר שמיר: ״תושבי הגולן נסמכים באופן משמעותי על ענף החקלאות כמקור פרנסה והחלטה זאת באה במטרה להרחיב עבורם את אפשרויות התעסוקה וליצור עוגנים שיחזקו את ההתיישבות בגולן״.