הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עמיעד משיקה את מסנן המים החדש 'סיגמא'


המסנן החדש מגלם יתרונות משמעותיים לשוק ההשקיה, הוא אינו דורש חיבור לחשמל, בעל מנגנון ניקוי עצמי, עמיד בפני קורוזיה ודשנים ומאפשר מים נקיים בספיקה גבוהה. מסנן המים החדשני יוצג בתערוכה החקלאית שמתקיימת היום ומחר בערבה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  15-01-2014



מסנן סיגמא, צילום באדיבות עמיעד מערכות מים

חברת עמיעד תשיק היום את מסנן המים "סיגמא" בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל שמתקיימת בערבה. מסנן הסיגמא, שפותח ומיוצר בישראל, מגלם בתוכו שורה של יתרונות משמעותיים לשוק ההשקיה ומספק מענה לצרכים החיוניים בתחום זה: יעילות, ועמידות גבוהה, אחזקה ותפעול פשוטים וחיסכון משמעותי באנרגיה. הוא מיועד ליישום בסינון מים להגנה על טפטפות, מתזים וממטרות, להשקיה בפרדסים, גידולי שדה, חממות ועוד.

מסנן הסיגמא הוא מסנן אוטומטי המסוגל לפעול ללא מקור מתח חיצוני כך שהוא חוסך באנרגיה או לחילופין מתאים לשימוש באתרים המרוחקים ממקור מתח. עם זאת, ניתן לתפעל אותו גם באמצעות בקר אלקטרוני ושליטה מרחוק או בהפעלה ידנית. הוא בעל מנגנון לניקוי עצמי בטכנולוגית יונק-סורק הייחודית של עמיעד עם יכולות ניקוי משופרות וחסכון רב ויעיל בתחזוקה .

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

המסנן כולו עשוי מחומרים פולימריים, כך שהוא עמיד לקורוזיה ולמרבית סוגי הדשנים (5ph>). ממדיו הפיסיים קטנים יחסית: גובהו כ-1.2 מטר בלבד ורוחבו קצת יותר מחצי מטר. משקלו (כשהוא מלא) כ-150 ק"ג והוא תוכנן באופן קומפקטי המאפשר חיסכון בשטח ההתקנה. השילוב הייחודי של תכונות אלו מעניק  לסיגמא יתרונות בולטים בקלות התפעול והאחזקה, החיסכון במשאבים, היעילות והעמידות לאורך זמן. כך יכול החקלאי לחסוך בכסף ובשעות עבודה ובה בעת להבטיח מים בכמות ובאיכות מספקת לגידולים.

מחקרים שביצע האו"ם מלמדים כי עד 2050 החקלאים יזדקקו ל-19 אחוזים יותר מים מהצריכה היום. דו"ח של האו"ם שפורסם ביולי אשתקד העריך, כי אוכלוסיית העולם המונה נכון להיום 7.2 מיליארד נפש, תגדל לכ-9.6 מיליארד נפש בשנת 2050. ארגון המזון והחקלאות של האו"ם העריך, כי תפוקת המזון תצטרך לעלות בכ-70 אחוזים כדי כדי לספק מזון לאוכלוסיית העולם.

"הדעות חלוקות ביחס לשאלה האם יש מחסור כלל-עולמי במים", אומר אריק דיין מנכ"ל עמיעד, "אך אין חולק על כך שבעולם חסרים מים נקיים. על פי האו"ם, כבר היום במקומות רבים מסביב לעולם, זמינות המים לחקלאות מוגבלת, עתידה אינו מובטח והמצב צפוי להחמיר, לא להשתפר. קיים חשש אמיתי לביטחון התזונתי של העולם וברור שנצטרך יותר ויותר מים נקיים כדי להפיק מזון ראוי לכולם. אנו בעמיעד זיהינו זה מכבר שאספקת מים נקיים היא אתגר שחוצה גבולות, תרבויות ואידיאולוגיות ולנו, עם הידע שרכשנו והניסיון שצברנו, יש את התשובה לאתגר הזה''.

דיין מוסיף כי שעות רבות של מחקר ופיתוח וניסויים בשטח אפשרו לחברה לתת מענה לצרכים המיוחדים שעומדים בראש מעייניהם של החקלאים: מים באיכות גבוהה, יעילות סינון מרבית, עלויות תפעול ותחזוקה קטנות וטביעת רגל סביבתית קטנה. ''המוצרים המגוונים שאנו משווקים ביותר מ-80 מדינות ברחבי העולם הם פרי של חדשנות ומומחיות ישראלית שמיוצרת על ידי ישראלים בגליל והיא מקור של גאווה לכולנו". אומר דיין.

"עמיעד מערכות מים", היא חברה ישראלית גלובאלית הנמצאת בחזית הפיתוח והיישום הטכנולוגי של פתרונות סינון וטיפול במים בעולם כבר מעל 50 שנה. החברה מעסיקה קרוב ל-700 עובדים בארץ ובעולם. החברה, הנסחרת בבורסת ה-AIM בלונדון, מספקת את הפתרונות המתקדמים ביותר לסינון וטיפול במים לתחומי התעשייה, השוק המוניציפלי, שוק ההשקיה, הנפט והגז ושוק הימייה ומפיצה את החדשנות הישראלית באמצעות עשר חברות בנות הפזורות בעולם וביותר מ-80 מדינות. בראשה עומדים המנכ"ל אריק דיין ויו"ר הדירקטוריון טל ישועה.

בתערוכה החקלאית במו"פ ערבה תיכונה וצפונית, יציגו 250 חברות, מהארץ והעולם, פיתוחים וחידושים בתחומי חקלאות, איכות סביבה, אנרגיה סולרית, חסכון במים ואנרגיה ועוד. התערוכה תשתרע על שטח של 15 דונם.  שטחי חממות הניסוי ומבני תחנת "יאיר" שליד מושב חצבה, המשתרעים על שטח של כ- 90 דונם יפתחו לביקורים. בחממות  גדלים אלפי זנים של ירקות, פירות וצמחי תבלין ייחודים. יוצגו גם דגי נוי הגדלים בערבה, שלל זני פרחים ייחודיים, צמחי מרפא מהמדבר ועוד.