הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נבחרת ישראלית זכתה בתחרות דיג הקרפיון הבינלאומית בכינרת


85 דייגי ספורט מקצועי מאוקראינה, קרואטיה וישראל התחרו במשך שבוע בכנרת, בתנאי קור ולילות ללא שינה, בניסיון לתפוס את דג הקרפיון הגדול ביותר ולזכות בגביע הנכסף. השנה זכתה הנבחרת הישראלית כשהוציאה דג קרפיון במשקל 13.5 ק''ג שהוחזר מיד לאחר השקילה למי הכנרת ללא פגע - כמו כל שאר הדגים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  15-01-2014



צוות Perfect בחוף צינברי עם דג קרפיון במשקל של 13.5 ק''ג. צילום: אנדריי מזלין

לקחו אליפות:  צוות Perfect הישראלי זכה במקום הראשון בתחרות הבינלאומית לדיג הקרפיון של עמותת 'ישראפיש' שהתקיימה בשבוע האחרון בחופי הכינרת, כשהוציאה דג קרפיון במשקל של לא פחות מ-13.5 ק''ג. 85 דייגי ספורט מקצועי מאוקראינה, קרואטיה וישראל התחרו בתנאי קור ולילות ללא שינה במשך שבוע, בניסיון לתפוס את דג הקרפיון הגדול ביותר ולזכות בגביע הנכסף .

בתחרות השנה נשבר גם שיא חדש כשסך הקרפיונים שנתפסו בתחרות הגיע לכמות של 1,255 ק''ג - כטון ורבע של דגים. כל הקרפיונים שנתפסו בתחרות הוחזרו למים ללא פגע לאחר השקילה שבוצעה על ידי צוות שופטים מיומן.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

רומן פולוקשט, דייג בתחרות 'ישראפיש' והייטיקסט במקצועו מספר, כי לתחרות חוקים בינלאומיים נוקשים: הדייגים המקצועיים שוהים בזוגות על החוף במשמרות לאורך שעות היממה ומוקצים עבורם אזורי דייג שרק בהם מותר להם לדוג. הדגים שנתפסים בעזרת הרשת, אינם נפגעים בתחרות, ובדרך זו ניתן לשחרר אותם חזרה למים ללא פגע. עוד מוסיף פולוקשט, כי בישראל התחרות לא מתקיימת בבריכת דגים צפופה, אלא באגם הכינרת שאינו קופא לעולם. העונה הנוכחית נחשבת לטובה במיוחד לדיג הקרפיונים באמצעות חכות מיוחדות, מכיוון שהדגים נוהגים להתקרב יותר מתמיד לחופי הכנרת בשל המפלס הגבוה.

דנה בכר, מנהלת אגף סובב כינרת ברשות ניקוז ונחלים כינרת אומרת, כי מסורת תחרויות הדיג הספורטיביות סביב חופי הכינרת הינה נדבך נוסף בפרויקט "כינרת אחרת" שמוביל איגוד ערים כינרת בכדי לקדם את אטרקציות הבילוי גם בעונת החורף. "אנו מעודדים תחרויות דייג ספורטיביות ידידותיות לסביבה ללא פגיעה באוכלוסיית הדגים. חשוב לנו שהציבור הרחב יוכל ליהנות ולהיות חלק מהחוויה המיוחדת הזו גם בעתיד. פקחי איגוד ערים כינרת סייעו לחברי עמותת ישראפיש בהתארגנות בשטח כולל לינת לילה בחופים ויחד דאגו בתום התחרות להשאיר החופים נקיים'' אומרת בכר.