הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הישראלי מוציא 345 ₪ בממוצע לחודש על רכישת ירקות ופירות


‎‎כך עולה מסקר גיאורקטוגרפיה עבור חברת אגרקסקו לקראת התערוכה החקלאית שהתקיימה בשבוע שעבר בערבה. 64% מהישראלים מעדיפים לקנות ברשתות השיווק, וכ-41% קונים בתדירות כזו או אחרת תוצרת אורגנית‏. כ-40% מציבור הנשאלים בסקר, ציינו כי הם מוכנים לשלם 30 אגורות יותר עבור הירקות והפירות של 'אגרקסקו כרמל'

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  19-01-2014



דוכן אגרקסקו בתערוכה החקלאית בערבה, צילום: יהודה בן איטח

הסכום הממוצע שמוציא הישראלי בחודש לרכישת ירקות ופירות הוא 345 שקלים. כך עולה מסקר שקיימה חברת 'אגרקסקו' בשיתוף עם מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה בראשות פרופ' אבי דגני, לקראת תערוכת החקלאות השנתית 'יום פתוח ערבה 2014' שהתקיימה בשבוע שעבר בערבה. 77 אחוזים מציבור הנשאלים ענו כי הם מוציאים עד 500 שקלים בחודש לרכישת פירות וירקות.

מרבית הנשאלים בסקר (64%) ענו כי הם רוכשים פירות וירקות ברשתות המזון, כאשר 43% ציינו כי הסיבה העיקרית בבחירת מקום הקנייה, היא הנוחות וריכוז הקניות במקום אחד. 36% בלבד ציינו כי הסיבה היא מחיר זול ותנאי תשלום נוחים, לעומת 27% שציינו את טריות ואיכות המוצר כסיבה העיקרית. לגבי צריכת מזון אורגני, הרגל רכישה שהחל לתפוס תאוצה בישראל בשנים האחרונות, 41% מהנשאלים ענו כי הם נוהגים לרכוש ירקות ופירות אורגניים, כאשר 33% מתוכם נוהגים לעשות זאת מידי פעם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בסקר נוסף שערך מכון גיאוקרטוגרפיה, ענו מחצית מהנשאלים כי הם מכירים את המותג הוותיק 'אגרקסקו כרמל', הקיים משנת 1956.  59% מהם ציינו כי הפירות והירקות של 'אגרקסקו כרמל' הינם יותר איכותיים בהשוואה לתוצרת אחרת, כאשר 45% מהם ציינו כי הינם יותר טריים בהשוואה לאחרים. כ-40% מציבור הנשאלים בסקר, ציינו כי הם מוכנים לשלם 30 אגורות יותר עבור הירקות והפירות של 'אגרקסקו כרמל'.

מנכ"ל אגרקסקו דני דנן מציין כי החברה משקיעה מאמצי שיווק רבים להחזיר עטרה לישנה של המותג הוותיק אגרקסקו כרמל. ''לראיה כשישים אחוז מהציבור מחשיבים את התוצרת של אגרקסקו כיותר איכותית בהשוואה לתוצרת חקלאית של חברות מתחרות אחרות. בנושא התחום האורגני, שהינו תחום פעילות מרכזי באגרקסקו, תחום שהחל לתפוס תאוצה בישראל בשנים האחרונות, אנו מזהים מגמה גוברת של ביקוש למוצרים אורגנים בישראל וגם בחו"ל, בעיקר של עגבניות, פלפל תפוח אדמה, אבוקדו, תמרים ומנגו. יש לזכור כי שהיצוא האורגני מישראל בשנים האחרונות עומד על היקף של 70 אלף טון בשנה, כאשר לאגרקסקו יש נתח מוביל בשוק זה'' אומר דנן.


שר החקלאות יאיר שמיר עם גדעון ביקל-יו"ר אגרקסקו ודני דנן- מנכ"ל אגרקסקו, צילום: יהודה בן איטח

תערוכת החקלאות השנתית "יום פתוח ערבה 2014", התערוכה גדולה בתחום החקלאות בארץ, התקיימה בתאריכים 15-16 לינואר (ט"ו בשבט) במו''פ ערבה תיכונה וצפונית בחצבה בהשתתפות  נשיא המדינה שמעון פרס, שר החקלאות ופיתוח הכפר יאיר שמיר ויו"ר קק"ל אפי שטנצלר. כ- 35,000 מבקרים ביקרו בתערוכה, שהתפרסה על כ-15 דונם של ביתני תצוגה של 200 חברות בתחום חקלאות מתקדמת, מיכון, מים והתפלה, חקלאות ימית, חשמל סולארי וגינון.

במקביל לתערוכת החקלאות, התקיים כנס חדשנות בחקלאות שדן בשיטות ומגמות חדשות בתחומי חקלאות מים, תרופות בוטניות, הדברה ואבטחת מזון עולמי. כמו כן התקיים שוק איכרים של תוצרת משקי הערבה, ובמהלך שני ימי התערוכה התקיימו שני מופעי מוזיקה של אריאל זילבר ויהודית רביץ.


נשיא המדינה שמעון פרס מבקר בביתן אגרקסקו בתערוכת מו"פ ערבה 2014, צילום: יהודה בן איטח

איזור הערבה מספק 60 אחוז מהייצוא של תוצרת חקלאית טרייה של מדינת ישראל. זאת באמצעות 500 משקים חקלאים בשטח של 30 אלף דונם, המייצאים עגבניות, פלפלים, מלונים, חצילים ותבלינים בזנים, צבעים וטעמים ייחודים. תחנת המחקר "יאיר" במו"פ ערבה תיכונה וצפונית עוסקת במחקרים חדשניים בתחומי חקלאות ומים של יכולות גידול מזון בתנאי קיצון של זני ירקות, פירות, פרחים, דגים ואלמוגים ייחודים המיועדים לייצוא. פיתוחים ייחודים אלו בתנאי קיצון, מהווים יתרון יחסי לחקלאי הערבה בתחרות מול משווקים מתחרים בשווקי העולם.