הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מנכ''ל הכנסת: מהיום שמים את הכוסות החד-פעמיות בצד


הכנסת החלה היום את ההדרכה הראשונה להכשרת עובדי הכנסת לחשיבת קיימות במסגרת פרויקט 'כנסת ירוקה' שהושק לפני שבועיים. מנכ''ל הכנסת רונן פלוט: ''בעוד כשנה תראו על הגג קולטים רבים ובסוף ההליך, מעל 4,500 דונם. בדקנו מה קורה בעולם ונעבור את כל הפרלמנטים. נחסוך באנרגיה, מים וחשמל''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  19-01-2014




הכנסת, שהשיקה לפני כשבועיים את פרויקט 'כנסת ירוקה', פתחה היום (א') באחד המהלכים המשמעותיים ביותר בפרויקט - הכשרת עובדי הכנסת לחשיבת קיימות - חשיבה רב-ממדית בתחומי הסביבה, החברה והכלכלה. את ההדרכה הראשונה פתחו מנכ"ל הכנסת מר רונן פלוט וחנ"כ דב חנין (חד"ש), שנבחרו על ידי יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין, להוביל את פרויקט 'כנסת ירוקה' מול חברי הכנסת.

מנכ"ל הכנסת, רונן פלוט: "ההדרכות יקוימו לכלל העובדים וכן לכל החברות שנותנות שירות לכנסת. בעוד כשנה תראו על הגג קולטים רבים ובסוף ההליך, מעל 4,500 דונם. בדקנו מה קורה בעולם ונעבור את כל הפרלמנטים. נחסוך באנרגיה, מים וחשמל. כל עובד יקבל כוס רב-פעמית ומהיום שמים את הכוסות החד-פעמיות בצד. הקבוצה הראשונה שלכם, תחל ממחר את כל מה שתלמדו כאן היום, וברגע שכל עובד יטפל בפינה שלו- נצא לדרך הנכונה. שנה ירוקה ובריאה לכולם", סיים פלוט.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ח"כ דב חנין, ממובילי הפרויקט, אמר כי הוא "נרגש לעמוד כאן, כסוג של הגשמת חלום. קיימות זה העולם שלנו והעולם נמצא במשבר דרמטי. הוא מופיע בפסולת, ברעילות, באקלים - משברים המאיימים על עצם הקיום שלנו כאן על-פני האדמה. אלו לא דברים שוליים או מותרות. זהו משבר שנוצר כתוצאה מהתנהגות אנושית, תרבות של "השתמש וזרוק" ושל "שורת הרווח במאזן החשבונאי". חנין הוסיף, כי החלטת יו"ר הכנסת והמנכ"ל על 'כנסת ירוקה', אינה טכנית, אלא פוליטית ומהותית. ''הכנסת צריכה להוות דוגמה מגייסת לציבור. יש אמירה של מהטמה גנדי, שאימצתי כמוטו - 'היה אתה השינוי שאתה רוצה לראות בעולם'. 'כנסת ירוקה', מציעה לנו בדיוק את זה, כאלו שעובדים בבניין. מהלך הקיימות מוביל אותנו במהות, לבחירה בדברים חשובים יותר מהמוצר הבא שנשיג. מאחל לנו שנעשה את הכנסת ואיתה את העולם, למקום טוב יותר".

ראש מדור הדרכה והשתלמויות בכנסת, גיא בר-נס הוסיף כי עובדי הכנסת הם חלק מרכזי בפרויקט, וככל פעילויות ההדרכה השנה יעמדו בסימן הקיימות.

ד"ר עומרי מורג, מחברת 'גדיר הנדסה', המייעצת לכנסת בפרויקט: "כאן זה לא פרויקט עם התחלה וסוף, אנחנו יוצאים לדרך ארוכה. אין גבול לכמה אנחנו יכולים להיות ירוקים יותר. כמשרד, המייעץ לשמונה משרדים ממשלתיים, לא חווינו ירידה לפרטים והתעמקות כמו בכנסת".

ניר נקדימון, סגן ראש אגף בינוי ותחזוקה בכנסת: ''לאחר בחינה מעמיקה, נמצאו 13 פרויקטים כלכליים והטמעתם בתרבות האירגונית, תתבטא במחזור, חיסכון במים ובעיקר בחיסכון באנרגיה. כל הפרויקטים יחזירו את עצמם בתוך עשר שנים ובממוצע תוך 5 לכל אחד".

הדרכה זו, היא הראשונה מבין שש הדרכות בהן ישתתפו כלל עובדי הכנסת, והינה חובה. בתום מחזור ההדרכות, צפויים כלל עובדי הכנסת להיות בעלי ידע בסיסי נרחב בתחומי איכות הסביבה. בהדרכה יילמדו מושגי יסוד בתחומי הסביבה השונים אך היא תעסוק גם בשאלות מעשיות של ניהול משרד ירוק וכיצד ניתן להפוך את הכנסת למקום בו מתנהלת כל העת חשיבה סביבתית.

תכנית ההדרכות גובשה עבור העובדים על ידי מדור בכיר להדרכה והשתלמויות בכנסת, בראשות מר גיא בר-נס וההדרכות יועברו לעובדי הכנסת על ידי אנשי מקצוע בתחומי הסביבה והתפעול - ד"ר עמרי מורג מחברת "גדיר הנדסה" ומר ניר נקדימון, סגן ראש אגף בינוי ותחזוקה של הכנסת.

במקביל ל- 6 מחזורי ההדרכות לעובדים, יחשפו חברי הכנסת את התכנית בפני חברי הכנסת ועובדי לשכותיהם, כך שבסוף תהליך ההכשרה כלל השוהים הקבועים בכנסת יהיו בעלי מודעות ראשונית לתחומי הסביבה השונים. בהמשך, מתוכנן כי אגף המבקרים יחשוף את תכני 'כנסת ירוקה' לכלל המבקרים וקבוצות אף יוכלו לקיים "סיור ירוק". הכנסת מקימה בימים אלו "פורום הסברה" שיכלול חברי כנסת, עובדי כנסת ומתנדבים שייצאו ויחשפו לקהל הרחב את תכני כנסת ירוקה.

פרויקט 'כנסת ירוקה' הינו פרויקט רב-שנתי שמטרתו להפוך את הכנסת לבית מקיים. חלקו מורכב משינוי התרבות הארגונית של הכנסת לתפיסת הקיימות ובחלקו הוא פרויקט תפעולי בתחומי הסביבה השונים (כגון: אנרגיה, מים, מחזור ועוד) שיהפוך את הכנסת לבית מקיים וחסכוני.

» למידע נוסף אודות פרויקט 'כנסת ירוקה' לחצו כאן