הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שר החקלאות מבקר באפריקה במטרה להדק שת"פ בתחום החקלאות


השר שמחון נסע בראש משלחת עסקית שאורגנה על ידי מכון הייצוא בשיתוף משרד החוץ, על מנת להדק את שתוף הפעולה בתחום החקלאי, לנוכח העניין של מדינות אפריקה בידע ובטכנולוגיה ישראליים בתחום החקלאות, והרצון של ישראל לקדם פרויקטים באפריקה. המשלחת מבקרת בשלוש מדינות - סנגל, חוף השנהב וגבון

 28-4-2010


שר החקלאות, שלום שמחון, מבקר בימים אלו באפריקה, במסגרת מדיניות משרד החוץ להידוק הקשרים עם היבשת, ולעידוד שרים העומדים בראש משרדים כלכליים לבקר ביבשת לשם פיתוח היחסים עם מדינות אפריקה.

נסיעת שר החקלאות נועדה להדק את שיתוף הפעולה בתחום החקלאי, לנוכח העניין של מדינות אפריקה בידע ובטכנולוגיה ישראליים בתחום החקלאות, והרצון של ישראל לקדם פרויקטים באפריקה.

עד סוף שנות השבעים פעלה מדינת ישראל פעלה באפריקה באמצעות פרויקטים חקלאיים וחינוכיים ונהנתה מהשפעה גדולה ביבשת. לאחרונה , בשל האינטרס האפריקאי להבטחת אספקת המזון, נקראה ישראל להציע מגוון פתרונות בתחום ייעול השימוש במים והייצור החקלאי בכלל.

נסיעת שמחון כוללת מפגשים בשלוש מדינות - סנגל, חוף השנהב וגבון. הביקורים אורגנו בשיתוף משרד החוץ ובליווי שגרירי ישראל במדינות אפריקה.

במסגרת הנסיעה נפגש שמחון עם נשיאי המדינות, ראשי הממשלה, ושרי החקלאות, ופתח סמינרים עסקיים, המהווים מנוף לשיתוף פעולה כלכלי. הפגישות עם ראשי המדינות והשרים נועדו ליצור את המטרייה לשיתוף פעולה בין הסקטור העסקי הישראלי לסקטור העסקי במדינות הביקור. שרי החקלאות של המדינות המארחות יגיעו בשנה הקרובה לישראל להמשך ביצוע ההסכמים.

סנגל, המדינה הראשונה בה ביקר שמחון, היא הנשיאה התורנית של ארגון הועידה האסלאמית. ביקור שר החקלאות הוא הביקור הראשון המתקיים לאחר חמש עשרה שנים שלא ביקר בסנגל שום שר ישראלי. בסנגל חנך שמחון פרויקט חקלאי המתקיים במסגרת האוניברסיטה בדקאר.

ז'ק רווח סמנכ"ל במשרד החוץ וראש אגף אפריקה הנילווה לסיור מציין כי הקהילה הבינלאומית מרכזת מאמצים בכדי לסייע למדינות אפריקה להתמודד עם משבר המזון הפוקד אותן, וכי יתרונה היחסי של ישראל הוא בהעברת ידע. רווח אמר כי במשרד החוץ מייחסים לביקור משמעות מדינית, בנוסף למשמעות הכלכלית, שכן במסגרת מדיניות "חזרה עם הפנים לאפריקה" החליט משרד החוץ שלא להותיר את הזירה האפריקאית לאיראן ולמדינות ערב.

שמחון נסע בראש משלחת עסקית שאורגנה על ידי מכון הייצוא בשיתוף משרד החוץ. המשלחת העסקית כוללת נציגי חברות ישראליות המייצרות ציוד חקלאי לרבות ציוד חליבה מתקדם, השקיה, מיכון חקלאי, מתוך כוונה לפתוח לחברות אלו דלת לשיווק מוצריהם במדינות מתפתחות על בסיס ההדרכה שמספק משרד החקלאות (באמצעות סינדקו). למתכונת נסיעה מסוג זה היו בעבר הצלחות בהודו ובסין, ובמדינות אלו נפתחו שווקים בהיקף של עשרות מיליוני דולרים למכירת ציוד ומיכון חקלאי תוצרת ישראל.