הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ביטוח ייחודי לחקלאים המגן מפני נפילת רשתות שיווק וסיטונאים


משווקת הירקות הגדולה בישראל אגודת יופי של ירקות, הנהיגה תוכנית ביטוח אשראי ייחודית אשר נותנת למגדלים בטחון מפני קריסה של רשת שיווק, סיטונאי, מפעל מזון או מפני חדלות פירעון של האגודה עצמה. ''כעת החקלאי יודע שביום שנקבע, הכסף תמורת התוצרת יכנס לחשבונו בוודאות והוא יוכל לישון בלילה בשקט

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-04-2014



יופי של ירקות עין יהב, צילום: שלומית קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה 

אגודת "יופי של ירקות" מהערבה, משווקת הירקות הגדולה בישראל, הנהיגה לחקלאים תוכנית ביטוח אשראי ייחודית באמצעות בססח, אשר נותנת למגדלים בטחון כפול הן מפני קריסה של רשת שיווק, סיטונאי או מפעל מזון והן מפני חדלות פירעון של האגודה עצמה שבאמצעותה מקבלים החקלאים את כספם. בשנים קודמות שילמו חקלאים מחיר כבד כתוצאה מקריסות מעין אלו, חלקם נאלצו להקדיש שנות עבודה רבות כדי לכסות על ההפסדים ולהחזיר את החובות שנקלעו אליהם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

''לחקלאים יש די דאגות בהתמודדות עם פגעי הטבע והמזיקים ואנחנו רוצים שיתרכזו בגידול ירקות איכותיים'' אומר מנכ''ל האגודה דניאל לב ''לכן החלטנו להסיר מהם כל דאגה בנוגע לקבלת כספם. מצבה הכלכלי של האגודה איתן ויציב ושילבנו את ההגנה גם כלפי האגודה כדי שהתשלום יובטח לחקלאי בצורה מוחלטת. כעת החקלאי יודע שביום שנקבע, הכסף תמורת התוצרת שסיפק יכנס לחשבונו בוודאות והוא יכול לישון בלילה בשקט''.

עד לפני מספר שנים היתה "יופי של ירקות" האגודה השיווקית של חקלאי עין יהב בלבד. לפני כארבע שנים התקבלה החלטה אסטרטגית לצרף לשיווק חברי מושבים אחרים, קיבוצים וחקלאים פרטיים מכל רחבי הארץ וזאת במטרה להרחיב את מגוון שיווק הירקות והפירות, את הפריסה על פני עונות השנה ואת הכוח הכלכלי מול הרשתות והסיטונאים.

בעקבות ההחלטה רשמה האגודה צמיחה של מאות אחוזים והפכה למשווקת הירקות הגדולה בישראל. כיום היא קולטת ירקות ופירות מכ-170 חברי מושבים, קיבוצים וחקלאים פרטיים בכל רחבי הארץ והיקף המכירות שלה צפוי להסתכם השנה בכ-200 מיליון שקלים. האגודה ממשיכה בצרוף חקלאים וקיבוצים נוספים כדי לחזק את היתרונות לגודל שלה.