הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


האוצר החל לבדוק את רווחיות הרשתות ממוצרים שבפיקוח


וועדת המחירים בראשות משרד האוצר החלה לבדוק את העלויות והרווחים במקטע הקמעונאי בגין מכירת 20 המוצרים שמחירם נמצא היום בפיקוח, ביניהם חלב, לחם וביצים. ממצאי הבדיקה יהיו בסיס להמלצת הועדה על נקיטת צעדים נדרשים לשמירה על רמת מחירים הוגנת עבור הצרכנים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  25-05-2014



צילום: הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

וועדת המחירים הבין-משרדית בראשות משרד האוצר, פנתה היום לרשתות השיווק הקמעונאיות בנוגע לקבלת מידע על העלויות והרווחים במקטע הקמעונאי, בגין מכירת מוצרים שמחירם מפוקח. כיום נמצאים בפיקוח כ- 20 מוצרים הנמכרים ברשתות השיווק וביניהם מוצרי חלב, לחם וביצים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

על פי דו"ח מבקר המדינה שפורסם בשנה שעברה, ההנחות שמקבלות רשתות השיווק מהמחלבות על מוצרי חלב וביצים, גורמות לכך שהמרווח הקמעונאי בפועל גדול יותר מזה שמדווח. כך מנצלות הרשתות את כוח השוק שלהן כלפי הספקים והצרכנים. כאשר מדובר במוצרים שמחיריהם נתונים בפיקוח, הדבר אינו מביא להוזלת מחירי המוצרים לצרכן, ורק רשתות השיווק נהנות ממנה.

מטרת הבדיקה היא לבחון לראשונה ובאופן מעמיק את עלויות המקטע הקמעונאי בגין המוצרים המפוקחים. זאת, על מנת לאתר כשלים הקיימים ביחסים המסחריים בשרשרת הערך של המוצרים בפיקוח, באופן שיאפשר לוועדה להפעיל את הכלים שבסמכותה. ממצאי הבדיקה יהיו בסיס להמלצת הועדה לשרים על נקיטת צעדים נדרשים לשמירה על רמת מחירים הוגנת עבור הצרכנים. עד כה נקבע המחיר לצרכן על בסיס הערכות בלבד בנוגע לעלויות רשתות השיווק.

שר האוצר יאיר לפיד: ״התהליך שיוצא היום לדרך הוא נדבך נוסף בתוך שורת צעדים שאנו עושים אשר נועדו להוריד את מחירי המזון. נמשיך להפוך כל אבן כדי להקל על הצרכן הישראלי״.