הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תאגיד משתלות חישתיל חוגג 40 שנה


הרעיון פורץ הדרך של מייסד החברה יחזקאל דגן לפני ארבעים שנה, לספק לחקלאים שתילים מוכנים, נתקל בלא מעט קשיים וספקנות, אך בסופו של דבר הפך למציאות. באירוע חגיגי שהתקיים השבוע לציון העשור הרביעי להקמת תאגיד השתלנות המוביל בישראל השתתפו כ-1500 אורחים מהארץ ומחו''ל

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-05-2014



יחזקאל דגן מייסד חישתיל, צילום: באדיבות משתלות חישתיל

כ-1500 אורחים מהארץ ומחו''ל השתתפו באירוע חגיגי לציון 40 שנה להקמת חישתיל, תאגיד השתלנות המוביל בישראל. האירוע התקיים במשתלה באשקלון בהשתתפות ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני.

יחזקאל דגן, מייסד חישתיל, ברך את המשתתפים וסיפר על הקמת החברה לאחר מלחמת יום הכיפורים והרעיון פורץ הדרך שעמד בבסיסה, לספק לחקלאים שתילים מוכנים וכך לחסוך מהם את הצורך להתמודד עם השלב הקשה של זריעת הגידולים וטיפול בשתילים הצעירים בתחילת דרכם. הרעיון הפך למציאות, למרות גורמים שונים שלא האמינו בסיכויי ההצלחה שלו והקשיים שהיו במהלך השנים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

עמית דגן, מנכ"ל חישתיל אמר בארוע: ''40 שנה הם שנות דור, אך בניגוד למשה רבנו שראה את הארץ ואליה לא הגיע, דור המייסדים של החברה עדיין עימנו ברובו ומראה לנו את הדרך''. הוא הודה ללקוחות, לעובדים ולספקים שמלווים את החברה ובעזרתם היא מגשימה את החזון להיות חברת שתלנות מובילה וחדשנית בארץ ובעולם.

חסין ג'ירבאן, העובדת הותיקה ביותר של חישתיל, ריגשה את הקהל כשסיפרה על תחילת עבודתה במשתלה בכפר ידידיה בשיאו של חום הקיץ ואיך החליטה למרות הקושי "לתת צ'אנס של כמה ימים" לעבודה. הימים הספורים הפכו ל-37 שנים שעדיין נמשכות ומלוות בהתפתחות מקצועית ואישית.

לאורחים חולק ספר חישתיל שהוכן במיוחד לארוע ומתאר את הקמת חישתיל ואת הישגיה לאורך השנים.  בסיום הערב נערכה הופעה של להקת אתניקס.

משתלות חישתיל פרוסות במספר מרכזי גידול ברחבי הארץ ובנוסף מנהלת החברה יחד עם שותפים משתלות בתורכיה, איטליה, דרום אפריקה, צרפת, בוסניה וספרד. חישתיל מובילה בעולם בטכנולוגית הרכבת השתילים ומייצרת בדרך זו מעל 80 מיליון שתילים בשנה.

תמונות מהאירוע ניתן לראות בעמוד הפייסבוק