הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חקלאי בקעת הירדן לשר שטייניץ: ''הממשלה מתנערת מאיתנו''


במהלך ביקור שערך השר בבקעת הירדן סיפרו לו החקלאים על הקשיים העומדים בפניהם בייצוא לאירופה בשל החרם על התוצרת החקלאית. ''בעוד מצופה מהמדינה לעמוד לצדנו ולגבש מנגנונים שיסייעו לנו לייצא את התוצרת החקלאית הנהדרת שלנו, ממשלת ישראל מתנערת מאתנו ואינה מגישה סיוע''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-05-2014



השר שטייניץ וראש המועצה דוד אלחייני, צילום: מועצה אזורית בקעת הירדן

שר המודיעין ד"ר יובל שטייניץ קיים השבוע סיור בבקעת הירדן בלווית ראש המועצה דוד אלחייני.  במהלך הביקור נפגש השר עם החקלאים שסיפרו לו על הקשיים העומדים בפניהם בייצוא לאירופה בשל החרם על התוצרת החקלאית של בקעת הירדן, ״החרם האירופי מורגש היטב. רשתות גדולות באירופה מחרימות את התוצרת שלנו", אמרו החקלאים לשר והביעו אכזבה מהממשלה על אזלת ידה בנושא. "בעוד מצופה מהמדינה לעמוד לצידנו ולגבש מנגנונים שיסייעו לנו לייצא את התוצרת החקלאית הנהדרת שלנו, ממשלת ישראל מתנערת מאתנו ואינה מגישה סיוע״, הוסיפו.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בטקס חגיגי בסיום הביקור, הוענקה לשר המודיעין יובל שטייניץ אזרחות כבוד של המועצה האזורית בקעת הירדן, תוך ציון תרומתו המשמעותית בתפקידיו הציבוריים השונים למען הבקעה. "השר שטייניץ הוא ידיד אמת של בקעת הירדן. תרומתו ואהבתו להתיישבות כאן מוערכת עד מאד ועל כן אנו מבקשים היום להעניק לו אזרחות כבוד", אמר ראש המועצה מר דויד אלחייני.

השר שטייניץ בירך את ראש המועצה ועמד על חשיבותה האסטרטגית של בקעת הירדן: "מי שיצא מבקעת הירדן יפקיר את ביטחון ישראל. אסור שקו הבלימה ההתיישבותי והביטחוני של מדינת ישראל יעבור בפאתי תל אביב ומישור החוף. הדרך היחידה למנוע מאיראן וחיזבאללה, מחמאס ואל קאעידה להגיע לפאתי תל אביב היא לשמור על ההתיישבות והנוכחות הישראלית בבקעת הירדן".