הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הנשיא פרס ערך טקס הבאת ביכורים חגיגי בבית הנשיא


רפתנים וחקלאים מכל הארץ הביאו לנשיא פרס סל ביכורים עם מוצרי חלב ומיטב התוצרת החקלאית. הנשיא ברך את האורחים ואמר: ''גם אני רפתן לשעבר ורועה צאן, ואני יודע כמה קשה עבודתכם וכמה היא מספקת. אני גאה ברפת הישראלית ובחקלאות הישראלית''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  02-06-2014



צילום: מארק ניימן, לשכת העתונות הממשלתית

לכבוד חג השבועות, ערך היום (ב') נשיא המדינה שמעון פרס אירוע הבאת ביכורים חגיגי במשכנו בירושלים, בו קיבל את סל הביכורים עם מיטב מוצרי החלב וטוב הארץ מרפתנים וחקלאים מכל רחבי הארץ. הרפתנים והילדים קיבלו את הנשיא בשירת "סלינו על כתפינו", רותם יעקבס מכפר הרואה בת ה-6 הגישה לנשיא את סל הביכורים ואמרה: "באנו לאחל לך ולעם ישראל חג שמח, מלא חלב ומתוק כדבש, שנכיר כולנו את השורשים שלנו ודרכם נוכל לגדול ולהצליח". לאחר מכן, כמיטב מסורת הקיבוצית עלו לבמה תינוקת בת 9 חודשים יחד עם אמה שפנתה לנשיא ואמרה: "כבוד הנשיא, נחל בת ה-9 חודשים היא הטנא שלנו לרגל השבועות- חג שמח".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הנשיא פרס אשר שר ורקד עם הילדים, ברך אותם ואמר: "גם אני רפתן לשעבר ורועה צאן, ואני יודע כמה קשה עבודתכם וכמה היא מספקת. אני גאה ברפת הישראלית ובחקלאות הישראלית. זוהי רפת עם הייטק לא סתם רפת. אני רוצה לאחל חג שבועות שמח לכל בית ישראל ולמסור את הערכתי הגדולה לחקלאים ולרפתנים על הצירוף בין אהבת הארץ והטכנולוגיה". הנשיא קרא לכל עם ישראל לאכול גבינות ולשתות חלב כחלק ממסורת החג וגם נתן עצה טובה: "בתחום הגבינות אני ממליץ שלא להגזים בחג כדי לשמור על הדיאטה".

מיכל קראוס מנכ"לית מועצת החלב, אמרה לנשיא: "אנו, דור ההמשך של רפתנים וחקלאים מגישים לך בגאווה רבה את תבואת הארץ, החקלאות הישראלית לא מפסיקה לצמוח ואנו גאים להיות חלק מקהילת החקלאים". באירוע אשר נערך בבית הנשיא באווירה חגיגית השתתפו רפתנים צעירים שבחרו להמשיך את דרך הוריהם, דורות שניים ושלישים של רפתנים, חברי מועצת החלב וילדים חקלאים מכל רחבי הארץ.