הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


במבצע שקיים משרד התמ"ת בערבה נמצאו מספר ליקויים


הליקויים שנמצאו בישובי הערבה הם בנושאי בטיחות ובריאות עובדים. יורם אלעזרי, מנהל אגף הפיקוח על העבודה במשרד התמ"ת אמר "אנו תקווה כי חקלאי האזור המוכיחים הישגים יוצאי דופן בשיטות הגידול והייצור, יובילו גם בהקפדה על בטיחות ובריאות עובדיהם בהתאם לדרישות"

 4-5-2010


במבצע שקיים לאחרונה אגף הפיקוח על העבודה במשרד התמ"ת בנושא בטיחות ובריאות עובדים בחקלאות בישובי הערבה, נמצאו מספר ליקויים, כגון שימוש בטרקטורים ללא מסגרות בטיחות; מיגון בלתי מספק על חלקי מכונות מסוכנים; נהיגה בטרקטורים ללא רישיונות נהיגה ישראליים; חסרים בהדרכת העובדים הזרים; קיום חלקי של תקנות העבודה בגובה בכל הקשור להדרכה מיוחדת לעובדים בגובה, שימוש בסולמות ובציוד מתאים לביצוע העבודות; קיום חלקי של דרישות החוק בנוגע לשימוש בחומרי הדברה ובאחסונם; והעדר בדיקה ע"י בודק מוסמך של כלי הרמה וכלי לחץ במשקים הפרטיים".

המבצע התמקד במושבי הערבה: עין יהב, חצבה, צופר, עידן ועין חצבה. והשתתפו 18 מפקחים ממחוזות שונים, בסיוע מתורגמנית לשפה התאילנדית. במהלך המבצע בוצעו 52 ביקורי פיקוח אצל החקלאים.

יורם אלעזרי, מנהל אגף הפיקוח על העבודה במשרד התמ"ת ציין כי מטרת אגף הפיקוח על העבודה במבצע זה הייתה להגביר את המודעות לסיכונים הרבים שקיימים בעבודות החקלאות לסוגיהן, לדרוש מן המעסיקים למלא את כל הוראות החוק הנוגעות לבטיחות העובדים ולבריאותם, ולוודא קיום הדרכות בטיחות, כך שכל עובד יבצע מטלותיו באופן הנכון והבטוח תוך שיפור מתמיד והפחתת הסיכונים במקום עבודתו.

בימים הקרובים יישלחו דו"חות ביקור למשקים ולמקומות העבודה בהם נמצאו ליקויים. כמו כן הוצאו צווי בטיחות. אגף הפיקוח על העבודה יוודא תיקון הליקויים וקיום הצווים בפיקוח חוזר שיתבצע ללא הודעה מראש בעוד מספר שבועות.

יורם אלעזרי הוסיף "אנו תקווה כי חקלאי האזור המוכיחים הישגים יוצאי דופן בשיטות הגידול והייצור, יובילו גם בהקפדה על בטיחות ובריאות עובדיהם בהתאם לדרישות", וציין כי אגף הפיקוח על העבודה ימשיך לסייע לחקלאים, בתאום עם גורמים נוספים, בייזום פעולות הדרכה מועילות והגברת המודעות לבריאות ובטיחות בעבודה.

יו"ר הוועדה החקלאית במועצה האזורית ערבה, חיים חבלין, מסר בתגובה כי על אף הליקויים שנמצאו" רמת הבטיחות בעבודה בקרב חקלאי הערבה גבוהה בהשוואה לאזורים אחרים בארץ. יתר על כן, מייד לאחר תום המבצע וחשיפת הליקויים החליטה הוועדה החקלאית לקיים קורסי נהיגה על טרקטור וקבלת רישיון נהיגה לעובדים הזרים בישובים החקלאיים ולפעול לתקן את הליקויים האחרים שנחשפו.