הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


האיגוד הישראלי לרפואת ילדים: חלב ומוצריו מהווים מקור עיקרי לסידן


נייר עמדה שפרסם האיגוד חוזר על ההמלצה לכלול מוצרי חלב בתזונת ילדים ומתבגרים. ''צריכת סידן מספקת הכרחית להשגת מסת עצם ולהפחתת הסיכון לשברים והתפתחות אוסטיאופורוזיס בגיל מבוגר, ולכן מומלץ לכלול מוצרי חלב בתזונת ילדים כחלק מתזונה מאוזנת ובריאה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  25-06-2014



צילום: dreamstime, באדיבות מועצת החלב

נייר עמדה  בנושא צריכה מומלצת של חלב פרה ו/או ומוצריו, פורסם בימים אלו ע''י האיגוד הישראלי לרפואת ילדים.הועדה שפרסמה את  נייר העמדה קובעת כי חלב פרה ומוצריו מהווים מקור עיקרי לסידן בתזונת תינוקות, ילדים ומתבגרים. עבור תינוקות עד גיל חצי שנה שאינם יונקים, או יונקים חלב אם באופן חלקי – התזונה המועדפת היא תחליף חלב אם על בסיס חלב פרה. מגיל שנה ניתן לתת חלב פרה כמקור שתייה עיקרי. תמיסות על בסיס צמחי - כמו סויה, אורז וכו', אינן מספקות את הצרכים התזונתיים של התינוקות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הוועדה מזכירה כי צריכה מספקת של סידן הינה הכרחית להשגת מסת עצם ולהפחתת הסיכון לשברים והתפתחות אוסטיאופורוזיס בגיל מבוגר יותר, ולכן מומלץ לכלול מוצרי חלב בתזונת ילדים כחלק מתזונה מאוזנת ובריאה. עוד נאמר בנייר העמדה כי לתופעות של נזלת, ליחה מוגברת ושיעולים לא נמצא קשר עם צריכת חלב ומוצריו, ולכן גם במצבים כאלו אין סיבה להפסיק את צריכתם.

עוד עולה מנייר העמדה, כי במרבית המדינות בעולם, ההמלצה היא על צריכת 2-3 מוצרי חלב ביום. הכמות המומלצת למבוגר היא 500 מ"ל של מוצרי חלב ביום, ולילדים ומתבגרים 750-1,000 מ"ל. המלצה של משרד הבריאות מ-2013 תומכת אף היא במסקנות אלו. באותה המלצה נאמר כי חלב ומוצריו מהווים מקור לחלבון באיכות גבוהה. עוד נאמר כי יש להעדיף מוצרי חלב דלים בנתרן ובשומן.

לקריאת נייר העמדה - לחצו כאן