הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תכנית לשמיטת חובות לנזקקים בשנת השמיטה


יוזמה חברתית חדשה של חברי כנסת ותנועות חברתיות, מציעה להחזיר לשנת השמיטה את משמעותה המקורית, ולסייע לאזרחים נזקקים לשמוט את חובותיהם ולפתוח דף חדש בחיים. היוזמה תידון בכנס 'השבת של הארץ' שיערך בחודש הבא בשיתוף עם המשרד לשירותי דת, משרד החקלאות ותנועות ההתיישבות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  25-06-2014




המעגל האינסופי של הלוואות, חובות וריביות, אליו נקלעים רבים בחברה הישראלית, מונע מהם להתאושש מבחינה כלכלית ומנציח את מצבם כנזקקים לתמיכה. יוזמה חברתית חדשה של חברי כנסת ותנועות חברתיות, מציעה להחזיר לשנת השמיטה שתחל בעוד פחות משלושה חודשים את משמעותה המקורית, לסייע לאזרחים נזקקים לשמוט את חובותיהם לרשויות מקומיות וגופים ציבוריים אחרים, ולפתוח דף חדש בחייהם מנקודת זינוק טובה יותר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בכנס השמיטה הארצי "השבת של הארץ", שיערך בי"ט בתמוז, 17 ביולי, בקיבוץ גן שמואל, תידון בין השאר ההצעה לשמיטת חובות, היקפה ומה יהיו הקריטריונים להיכלל בה. הכנס יערך בשיתוף עם המשרד לשירותי דת ומשרד החקלאות ותנועות ההתיישבות המושביות והקיבוציות, ובהשתתפות נציגי ישובים מהמגזר החקלאי ואנשי חברה וכלכלה מחוץ להתיישבות. הכנס יתקיים במעמד הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, שר החינוך שי פירון, שר החקלאות יאיר שמיר, יו"ר הלובי החקלאי ח"כ זבולון כלפה, חברי כנסת, ראשי מועצות אזוריות וראשי תנועות וארגונים. בכנס יוצגו יוזמות מגוונות לשנת השמיטה בנושאי חינוך, חברה וחקלאות, וכמו כן יתקיימו "מעגלי לימוד ושיח", שיונחו ע"י נציגי מדרשות, מכונים ומכינות. מידע נוסף על הכנס ניתן למצוא בדף הפייסבוק.

נחמיה רפל, מזכ"ל הקיבוץ הדתי: ''בימינו אין זה מעשי לבקש להחזיר את שמיטת החובות הכוללת, שזו אחת הכוונות המקוריות של שנת השמיטה, אולם ניתן לעשות מהלך שהוא מוגבל בהיקפו מבחינה לאומית אבל הוא עולם ומלואו מבחינתם של מי שייהנו ממנו. ניתן לסייע למי שבאמת זקוק לכך בכדי לשקם את חייו מבחינה כלכלית, ושנת השמיטה היא הזדמנות טובה וחשובה. חלק גדול מהחובות שיש כיום לרשויות שונות ממילא אינו ניתן לגביה ורק מעיק על חייהם של החייבים. כפי שבנקים יודעים במקרים מסוימים לוותר על חובות לאנשי עסקים, חברות ולקוחות פרטיים, כך יש לעשות בגופים אחרים. למהלך כזה תהיה תרומה חיובית לדמותנו כעם וללכידות החברתית''.