הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קרן ההלוואות IVF תעניק הון חוזר לחקלאים


בעקבות צניחת היורו וירידה של 20% בהכנסות החקלאים היצואנים, מציעה הקרן הלוואות, הודיעה קרן IVF להשקעות בתחומי החקלאות, המים והתעשייה על פתיחת קו הלוואות שתעניק לחקלאים הון חוזר שיאפשר להם לעבור תקופות בעייתיות מבחינת תזרים המזומנים של המשק

 5-5-2010


הצניחה בשער האירו גרמה לירידה של 20% בתמורה שמקבלים החקלאים היצואנים וחלקם נקלעו בשל כך למצוקה תזרימית קשה. רוב ההוצאות של החקלאים הן בשקלים או בדולרים והן לא הוזלו אלא אף התייקרו במהלך השנה האחרונה.

הירידה בהכנסות והתייקרות ההוצאות עלולה לגרום לקריסה כלכלית גם של משקים מצליחים המגדלים ומשווקים מוצרים איכותיים ומבוקשים.

קרן IVF להשקעות בתחומי החקלאות, המים והתעשייה, הודיעה על פתיחת קו הלוואות שתעניק לחקלאים הון חוזר שיאפשר להם לעבור תקופות בעייתיות מבחינת תזרים המזומנים של המשק.

המימון, יאפשר לחקלאים להמשיך ביצוא ולבצע במקביל פעולות התייעלות ושיווק שישפרו את המצב הכספי בהמשך.

קרן IVF – Israel Value Fund, הוקמה על ידי קבוצה של יהודים אמריקאים בעלי הון במטרה כפולה לסייע לפיתוח ההתיישבות והחקלאות בישראל ולהשיא תשואה למשקיעים.

בנוסף למימון, מעניקה הקרן, ייעוץ וליווי אסטרטגי וניהולי במטרה לייצר את התנאים להתפתחות מהירה תוך ניצול היתרונות.

מייקל שטייפמן, מייסד ומנהל הקרן, מסר, כי; "הקרן מעוניינת להשקיע בעסקים בריאים וטובים שנקלעים למצב זמני קשה ולאחר ביצוע בדיקה כלכלית. הירידה בשער האירו אשר הפתיעה רבים בעוצמתה פגעה בחקלאים טובים רבים שזקוקים כעת למימון ביניים.

הקרן, אף מוכנה להיכנס לשותפות ארוכת טווח בעסקים אשר ימצאו מתאימים וליטול תפקיד פעיל בתהליך הצמיחה".

"הקרן, תעניק הון חוזר בהיקף של עד 750 אלף שקל למשקים חקלאיים, ועסקים הפועלים בתחום של החקלאות, לאחר בדיקת התכנות. הקרן, פועלת על בסיס קבלת החלטות מהירה, כדי להעניק פתרון מיידי לחקלאים". סיכם מר שטייפמן.