הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משרד האוצר יקצה 3.5 מיליון ₪ למיגון החקלאים בדרום


החקלאים ממשיכים לעבוד בימים אלו בשדות ובחממות תחת מטחי הרקטות, אך בשל גודלם של השטחים אין ביכולתם להגיע למרחב מוגן בזמן האזעקות. הבוקר נהרג עובד תאילנדי מפגיעת פצמ''ר במ''א חוף אשקלון. לאחר מאבק שניהל חה''כ כלפה, אשר נתקל בסירוב משרד הבטחון, אישר היום משרד האוצר את המימון הנדרש

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  23-07-2014



מיגונית בעוטף עזה, צילום ארכיון: משרד החקלאות

משרד האוצר הודיע היום (ד') ליו"ר הלובי החקלאי בכנסת, ח"כ זבולון כלפה, כי יקצה מיידית 3.5 מיליון שקלים לטובת הצבת מיגוניות בשטחים החקלאיים בדרום הארץ, זאת לאחר מאבק שהוביל חה"כ כלפה בשבועיים האחרונים למען חקלאי הדרום. גם בימים אלו ממשיכים החקלאים לקיים פעילות יומיומית שגרתית של קטיף, השקיה ועיבוד השדות אך בשל גודלם של השטחים אין ביכולתם להגיע למרחבים המוגנים בזמן האזעקות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הבוקר נהרג עובד תאילנדי שעבד בחממות באחד מיישובי חוף אשקלון מפגיעת רסיסי פצמ"ר. הוא נפצע באורח אנוש ופונה במסוק לבית החולים ברזילי, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. "בהיעדר מיגוניות לחקלאים, האסון הבא הוא רק שאלה של זמן'' אמר הבוקר חה''כ כלפה. ''בהחלטת ממשלה שהתקבלה בשבוע שעבר סירב משרד הביטחון להקצות תקציב עבור מיגון החקלאים וזוהי התוצאה. אני קורא לממשלה להתעשת ולשלוח מיד אמצעי מיגון לשדות החקלאיים בדרום. נטישת השטחים עכשיו תגרום לנזקים כלכליים עצומים, למחסור בתוצרת חקלאית ולעלייה במחירים".

ישראל כחלון, חקלאי ממושב שובה בנגב, יוצא מדי בוקר לעבודה בשטחי העגבניות שנמצאים במרחק של 4 ק"מ בלבד מגבול הרצועה. ההתראה של 15 שניות אינה מאפשרת לו להגיע לשטח המוגן וכל שנותר לו הוא לשאת תפילה. לדבריו, החקלאים והעובדים מגיעים לעבודה כשהם מותשים לאחר לילות ללא שינה ובמתח נפשי כשהם עושים מאמץ עליון לעמוד בקצב העבודה ולקטוף את העגבניות והלימונים בטרם יבשילו יתר על המידה.

''החקלאים והמערכות הלוגיסטיות של המובילים ובתי האריזה עושים מאמץ רב למנוע מצב של מחסור בירקות או פירות בשווקים וזאת על אף סכנת החיים שמאיימת על החקלאים והנהגים'' אומר דניאל לב, מנהל אגודת 'יופי של ירקות'. ''בשונה מעבודות אחרות שניתן לדחות אותן לתקופת רגיעה, החקלאים ממשיכים בעבודה שלהם מתוך מחויבות לצרכנים ולתוצרת שעלולה לרדת לטמיון אם לא תיקטף במועד. אם החקלאים היו מרשים לעצמם להעדר מעבודתם המצב במדינה היה רע הרבה יותר''

כאמור הודיע משרד האוצר הערב כי יקצה באופן מיידי את הסכום הנדרש להצבת המיגוניות. "לאחר מאמצים מרובים נעתר משרד האוצר לבקשתי ומצא את הדרך להקציב 3.5 מיליון שקלים לטובת מיגוניות לחקלאים בדרום. כך ניתן יהיה לאפשר לחקלאים המסורים להמשיך בעבודה החקלאית החשובה מבלי לסכן את חייהם. חבל שנאלצנו להגיע למציאות העגומה של קיפוח חיי אדם" אמר חה''כ כלפה.