הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עד לסיום הלחימה לא יבוצע שינוי בתכנון ענפי הצאן והדגים


ארגוני החקלאים הגיעו להסכמה עם נציגי האוצר, כי המשרד לא יבצע כל שינוי בתכנון ענפי הצאן והדגים עד לתום הלחימה. אבשלום וילן: ''בשעה זו כשהתותחים רועמים, יש לשים את כל המחלוקות בצד ולטפל בהן כשנחזור לשגרה. הקיבוצים והמושבים בעוטף עזה עובדים בקו הראשון ואנו מגבים אותם בכל דרך אפשרית''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  23-07-2014



צילום ארכיון: AgriSupportOnline

תנועת המושבים, התאחדות חקלאי ישראל, התנועה הקיבוצית, התאחדות מגדלי בקר לחלב וארגון הנוקדים בתנועות המיישבות הגיעו לסיכום עם נציגי האוצר כי המשרד לא יקיים כל שינוי או התנהלות חד-צדדית בתכנון ענפי הצאן והדגים עד לתום הלחימה.

''בעיתוי תמוה ב-15.7.14, במהלך הלחימה של צה''ל לעזה, הודיעו משרד החקלאות והאוצר כי בכוונתם להעביר בקבינט החברתי-כלכלי החלטה להפחתת המעורבות בענף הצאן. החלטה הרת גורל זו, תביא לביטול התכנון והרגולציה בענף, כאשר המשמעות הישירה הינה חיסול ענף הצאן'' כך לטענת נציגי הארגונים החקלאיים

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בעקבות ההחלטה, התכנסו נציגי הארגונים והודיעו כי לא ינהלו כל משא ומתן עם משרד החקלאות והאוצר בנוגע לניסיונם לפירוק ותכנון ענף הצאן, העלול לסכן לטענתם את קיומו ואת פרנסת החקלאים.  בנוסף החלה התנהלות והדברות מול משרדי האוצר והחקלאות ואלה הגיעו לסיכום שלא יבצעו כל מהלכים עד לסיום הלחימה.

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבו וילן אמר היום: "בשעה זו כשהתותחים רועמים, יש לשים את כל המחלוקות בצד ולטפל בהן כשנחזור לשגרה. הקיבוצים והמושבים באזור עוטף עזה עובדים בקו הראשון ואנו מגבים אותם יחד עם כל ישראל בכל דרך אפשרית".

מזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור: "אני מברך על כך שמשרד האוצר התפקח והשכיל להבין כי לא יוזמים צעדים חד צדדים והחלטות הרות גורל לענף הצאן והדגים על חשבון פרנסת החקלאים, בעיקר בעת לחימה. אני מודה למנכ"ל משרד החקלאות, רמי כהן ,על שהפעיל שיקול דעת ושם את כל כובד משקלו בכדי לדחות את הדיונים עד לאחר הלחימה".

מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר לחלב, אביתר דותן: "ביטול התכנון משמעותו חיסול ענף הצאן ולכך אנחנו מתנגדים לכך. עם זאת, אנו מכירים בכך שצריכה להיעשות הסדרה בענף, אך ברור, כי ההסדרה חייבת להיעשות בשיתוף פעולה ובחשיבה משותפת עם החקלאים".