הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משרד החקלאות פועל למציאת נוסחה לפיצוי מהיר ונכון לחקלאים


בביקור ועדת הכלכלה של הכנסת במשרד החקלאות, ביקש יו''ר הוועדה אבישי ברוורמן לטפל בהקדם בהסדרת הפיצוי לחקלאים שנפגעו במהלך מבצע צוק איתן. שר החקלאות: ''אנו פועלים מול רשות המסים למציאת הנוסחה שתאפשר פיצוי מהיר ונכון, שתובא לאישור בשבוע הבא לוועדת הכספים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-07-2014



ביקור ועדת הכלכלה במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, צילום: ז'ניה קרבצ'ק

שר החקלאות ופיתוח הכפר יאיר שמיר, אירח היום (ה') את חברי ועדת הכלכלה של הכנסת במשרדי משרד החקלאות ופיתוח הכפר בבית דגן, במטרה להציג להם מקרוב את החקלאות הישראלית ואת המחקרים והפיתוחים האחרונים בתחום. הסיור כלל ביקור במקומות בהם מתבצעים המחקרים בקריה החקלאית - מקום מושבו של המשרד, בדיר, בכוורת ובמטעים. במהלך הביקור נענה שר החקלאות יאיר שמיר לבקשת יו"ר ועדה הכלכלה אבישי ברוורמן, לדאוג לכך כי החקלאים שנפגעו במבצע 'צוק איתן' יזכו לקבל פיצוי בהקדם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

יו"ר וועדת הכלכלה, ח"כ אבישי ברוורמן אמר במהלך הביקור: ''החקלאים בעוטף עזה, פועלים בתנאים קשים של אי-וודאות ובמצב ביטחוני מתוח לאורך כל השנה, ובוודאי בתקופה של מבצע צבאי, אין הם יכולים לעבוד בשטחים החקלאיים הם צריכים לקבל את כל העזרה מהמדינה"

שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ יאיר שמיר אמר בתגובה כי המשרד פועל מול רשות המסים למציאת הנוסחה שתאפשר פיצוי מהיר ונכון, אשר תובא לאישור לוועדת הכספים בשבוע הבא. ''חשוב לזכור כי מרבית הנפילות בשטחים הפתוחים הן בשטחי החקלאות שלנו" אמר שמיר.

ממשרד החקלאות נמסר כי מאז תחילת מבצע 'צוק איתן', פועלים צוותים של המשרד בכל אזור הדרום בכדי להעניק סיוע לחקלאים שנפגעים כתוצאה מהמצב הביטחוני. בין השאר מטפלים צוותי המשרד בבעלי חיים שנפגעו כתוצאה מהירי המתמשך. עד כה טופלו רפתות ולולים שנפגעו, וכן הופצו כללים להתנהגות עם בעלי חיים ביתיים בעתות חירום.

המשמעות של נפילות טילים בשטחים פתוחים הנה, בהרבה מן המקרים, נפילות בשטחים חקלאיים – שדות וחממות. צוותי המשרד מכווינים את נציגי מס רכוש אל החקלאים ששדותיהם נפגעו, כמו גם מבנים של בעלי חיים.

בנוסף, אל המשרד הגיעו ידיעות על נטישה של עובדים זרים את המשקים החקלאיים באזור הדרום. המשרד אוסף נתונים בכדי להבין את היקף התופעה, בניסיון לתת לה מענה.

משרדי מחוז הנגב של משרד החקלאות בנגב פועלים במתכונת חירום לסיוע לחקלאים שנפגעו במסגרת מבצע "צוק איתן", להסרת חסמים ולהבטחת הפעילות החקלאית השוטפת של החקלאים. טלפונים חמ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר בנגב: 08-9960293, 08-9923870.

הסיור של ועדת הכלכלה היום נפתח במנהל המחקר החקלאי, מכון וולקני, עם סקירת הפיתוחים עליהם עמלים בימים אלה, ביניהם היכרות עם בנק הגנים העוסק בשימור השונות הביולוגית והגנטית של כלל צמחיית הבר של ארץ ישראל, פרויקט השבחת כבשים העוסק בהתמודדות עם מחלות כבשים וביעורן וחקר דרך ההורשה שלהן וכן חקר גידול כבשים בתנאי סביבה שונים, ביקור בכוורת וגידול דבורים במאה ה- 21, ביקור במעבדת תרביות רקמה וחדרי גידול של גפנים וביקור בכרם וסיור והדרכה במטעים של מכון וולקני וטעימת הזנים האחרונים שפותחו של פירות הקיץ.

בסיכום הביקור ציין יו"ר הוועדה, ח"כ אבישי ברוורמן, כי: "החדשנות והיצירתיות של החקלאות הישראלית הן נכס לעולם כולו וביכולתן לסייע במציאת פתרון למשבר המזון העולמי, אך בד בבד חשוב לזכור כי לחקלאות תרומה למדינה מעבר לתרומה הכלכלית, בשמירה על הקרקעות, בדאגה לביטחון המזון וכגשר דיפלומטי לקשרים עם מדינות העולם".