הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קיבוץ כרמים חגג יום הולדת 30 בהפנינג גדול


בקיבוץ כרמים קיימת קהילה משותפת לחילונים ודתיים, פרי יוזמתם של התושבים עצמם, שביקשו לחיות זה לצד זה תוך דיאלוג יומיומי וכבוד הדדי

פורטל החקלאות הישראלי  5-5-2010


קיבוץ כרמים חגג בסוף שבוע האחרון יום הולדת 30 בהפנינג גדול בניחוח סביבתי, בהשתתפות חברי הקיבוץ ואורחים מהערים השכונות. בהפנינג הועמדו דוכני מכירה בדגש מקומי, מתחם אלטרנטיבי ענק עם יוגה, שיאצו, רייקי, מוזיקה ועוד, תערוכה חגיגית לכבוד יום הולדת 30 לקיבוץ, דוכני יצירה, שעת סיפור ופעילויות לילדים ומבוגרים, והרבה התחדשות אביבית לאדם ולאדמה.

אחד הדברים שמייחדים את קיבוץ כרמים הוא שקיימת בו קהילה משותפת לחילונים ודתיים, פרי יוזמתם של התושבים עצמם שביקשו לחיות זה לצד זה תוך דיאלוג יומיומי, ומתוך כבוד הדדי. כיום מונה הקהילה כ- 50 משפחות צעירות, שמפעילות גני ילדים משותפים, ומקיימות פעילות חברתית ענפה הכוללת לימוד שבועי משותף, מפגשים, אירועים ועוד.

כיום פזורות ברחבי הארץ למעלה מ- 20 קהילות משותפות לחילונים ודתיים. הקהילות האלו התארגנו דרך מרק"ם (מיזם רשת קהילות מעורבות) שמטרתו לחזק ולפתח את הקהילות הקיימות ולעודד הקמת קהילות משותפות נוספות לשם שינוי מגמת הקיטוב בחברה הישראלית ויצירת אורח חיים יהודי משמעותי משותף. את המיזם מלווים הארגונים "צו פיוס" ו"גשר".

עליזה גרשון, מנהלת ארגון 'צו פיוס' אומרת: "דתיים רבים וחילונים רבים חושבים שהחלוקה למגזרים וההסתגרות פוגעת באושיות החברה ואיננה מתאימה להשקפת עולמם. לציבור החילוני יש רצון לשוב לחיי קהילה אישיים יותר ואינטימיים, בעוד הציבור הדתי רוצה חיי קהילה אך לא כזאת שחונקת ומקצינה את עמדותיה. אנו ב'צו פיוס' שמחים לסייע לכל יוזמה שמייצרת חיבורים ומקרבת בין חלקיה השונים של העם".

צו פיוס הוקם בשנת 1996 על ידי קרן אבי חי והחל את דרכו כמסע הסברה לאחר רצח יצחק רבין ז”ל, בתקופה של שבר עמוק בעם. התגובות למסע העידו כי רבים בחברה הישראלית רואים בפיוס ובהידברות בתוך הציבור היהודי צורך קיומי. תגובות אלה הביאו למעבר מדיבור למעשה ותוך תקופה קצרה הפך הארגון מסיסמה על שלטי חוצות לגוף שיוזם, מפיק ומעודד פעילויות בכל רחבי הארץ: עשרות תוכניות מפגש והידברות בין אנשים לאורך הקשת הדתית-חילונית; מסעות