הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שר החקלאות מברך על הצטרפות ישראל לארגון ה-OECD


מליאת הארגון לפיתוח ושיתוף פעולה כלכלי (OECD) הצביעה היום פה אחד בעד צירוף ישראל לשורותיו. שר החקלאות שלום שמחון: לחקלאות ישראל היה תפקיד מכריע בהחלטה לצרף את ישראל ל- OECD

שלומית קידר, פורטל החקלאות  10-5-2010


מליאת הארגון לפיתוח ושיתוף פעולה כלכלי (OECD) קיימה הבוקר (שני) דיון מיוחד בפאריס, במסגרתו הצביעו 31 חברות הארגון פה אחד בעד קבלתה של ישראל לארגון.

יחד עם ישראל הוזמנו להצטרף לארגון גם אסטוניה וסלובניה האירופיות ובקרוב גם צ'ילה מדרום אמריקה.

שר החקלאות שלום שמחון אומר כי לחקלאות ישראל היה תפקיד מכריע בהחלטת ארגון ה- OECD לצרף את ישראל לשורותיו, בשל היותה מהמתקדמות בעולם ומהיעילות בעולם בכל הנוגע לשימוש במים ובקרקע. דברים ברוח זו נאמרו לשר החקלאות בעת הצגת הישגי חקלאות ישראל בפני נציגי הארגון.

הישגי החקלאות הישראלית ראויים להערכה רבה, במיוחד לנוכח תנאי האקלים הקשים, העדר המשאבים הטבעיים, המחסור במים והתנאים הגיאו-פוליטיים המורכבים. ישראל מצטיינת בשימוש במים שוליים (מליחים וקולחין). כ- 50% משיעור המים המשמשים לחקלאות הם מים ממוחזרים או מושבים- זהו השיעור הגבוה בעולם.

החקלאות הישראלית נושאת במשימות לאומיות ובשלושה תפקידים עיקריים: הספקת תוצרת חקלאית לשם אבטחת מזון לאוכלוסיית המדינה, באיכות גבוה ובמחיר סביר לאורך כל השנה; פריסת ההתיישבות ואספקת תעסוקה לתושבי הפריפריה; והגנה על ערכי טבע ומשאבי טבע. החקלאות הישראלית נחשבת לחקלאות ירוקה ותרומתה לסביבה משמעותית מאד, בכל הנוגע לשמירת השטחים הפתוחים, לשימוש הרחב במי קולחין ובניצול פסולת עירונית לצרכים חקלאיים.

השקעה במחקר ופיתוח וחדשנות בחקלאות הישראלית, יחד עם שרותי הדרכה מצוינים, אפשרו לישראל לשמר משקים חקלאיים משפחתיים, באקלים החם של המזרח התיכון, תוך שימוש מינימאלי במים והתבססות על גידולים חסכוניים במים וטכנולוגיות לחסכון במים.

ב- OECD (הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי) חברות בעיקר המדינות המפותחות, המקבלות על עצמן את עקרונות הדמוקרטיה והשוק החופשי. ישראל התאימה את עצמה בשנים האחרונות לדרישות הארגון באינספור תחומים, כדי שתוכל להצטרף לשורותיו. במהלך חודש מאי 2007 הוחלט על פתיחת תהליכי הצירוף של מדינת ישראל לארגון ה- OECD, ומאז התבצעה היערכות נרחבת בכלל משרדי הממשלה הרלוונטיים על מנת להוכיח את נכונותה של ישראל לאמץ סטנדרטים לא קלים בתעשייה, בחקלאות ובנושא הסביבה.