הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


רב הכנסת מנע הכנסת תוצרת חקלאית למשכן והיא הושלכה לפח


למרות שקיבלו לכך אישור מראש, חקלאים שהגיעו אתמול למכור את מרכולתם במסגרת יום החקלאות שצוין בכנסת, נתקלו בסירוב מצד רב הכנסת. ''כמויות גדולות של ירקות אשר נקטפו במיוחד עבור האירוע נשארו בחוץ, מדובר בבזבוז של מאות קילוגרמים של תוצרת חקלאית ישראלית'' אומרים בארגון חקלאות חברתית ישירה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  09-12-2014



צילום: חקלאות חברתית ישירה

במסגרת יום החקלאות שצויין אתמול (ב') בכנסת, הגיעו חקלאי ישראל החברים בארגון 'חקלאות חברתית ישירה', כדי למכור תוצרת ישראלית טרייה לנבחרי הציבור, כפי שהובטח להם מראש. אולם, כאשר ניסו להיכנס , גילו כי רב המשכן אלכס הוכמן, אינו מאפשר את כניסתם למתחם, זאת מכיוון שלטענתו התוצרת אינה כשרה למהדרין בשל שנת השמיטה. יש לציין, כי לסחורה כולה הוענקה כשרות של רבנות ישראל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

המכירה בכנסת שתוכננה ואושרה מראש, הינה אחת מבין עשרות המכירות הישירות שמבצע הארגון בחודשים האחרונים ברחבי הארץ, ללא פערי תיווך ובמחיר הוגן לחקלאי ולצרכן.

"החקלאים, קטפו סחורה למכירה בכנסת, ומדובר במאות ק"ג של פלפלים, עגבניות, פקאן, קישואים שמן זית ועוד - אשר כעת יאבדו מטריותם ולא יימכרו'' אמרה כרמית משיח, מראשי מחאת הפלפלים: ''הרבנות הראשית אישרה את הכנסת הירקות, ולא ברור למה - בדיוק בזמן שכזה שאנו רוצים להתפרנס בכבוד ומובילים מהלכים לטובת הנושא, באה כנסת ישראל ועוצרת אותנו. עצוב מאד שדווקא בכנסת ישראל לא זכינו למענה לבעיה, ורק חלק מהתוצרת החקלאית נכנס בסופו של דבר למשכן. מחאת הפלפלים הינה מחאה חשובה הנוגעת לכלל הציבור, ומן הראוי שנבחריו יפעלו לקדם את פעילותנו, ובטח לא להשאיר את חלקנו מחוץ למשכן''.

ג'קו שיפמן: "מה שהצלחנו להכניס לכנסת הוא רק חלק מאוד קטן מהתוצרת שלנו. חקלאי ירקות רבים שהוזמנו למכירה קטפו תוצרת לחינם. לצערנו דרישת הכשרות בכנסת שונה ומחמירה מזו שדורשים בכל מקום בישראל. זה הזמן להראות לנבחרינו שעד כאן, שיש לשנות את סדרי העדיפות הלאומית, ולתת החייאה לחקלאות הישראלית. המחאה שלנו החקלאים והצרכנים כאחד רק מתחזקת מיום ליום...אנחנו נראה מי מנבחרי הציבור באמת תומך בהורדת יוקר המחייה ואנחנו מתחייבים להמשיך ולעקוב אחרי נבחרי הציבור ולראות שההבטחות לשינוי גם יקוימו"

עד שזה יקרה, החקלאים מתכוונים להמשיך ולהגיע לכמה שיותר שווקי חקלאים בכל הארץ בכדי להוזיל את מחירי הפירות והירקות לצרכן ובכדי שהחקלאים בארץ יוכלו להתפרנס בכבוד.

לנוכח פערי התיווך המתבטאים כיום בעשרות ואף במאות אחוזים בשווקים וברשתות השיווק, חקלאות חברתית ישירה (מחאת הפלפלים) שמה לה למטרה לצמצם את הפער שבין המחיר שהחקלאי מקבל עבור התוצרת שלו, לבין המחירים שהוא נאלץ לשלם עבור אותה התוצרת, ומארגנת שווקי חקלאים עממיים בכל רחבי הארץ, בהם מאות חקלאים מציעים את תוצרתם במכירה ישירה לצרכנים ועוזרים להם לעקוף את פערי התיווך בין החקלאי לצרכן. מחאת הפלפלים מופעלת על ידי דף הפייסבוק של חקלאות חברתית ישירה.