הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


היפנים באים לישראל ללמוד על ענף הבקר לחלב


משלחת ארגון הקואופרציות החקלאיות Zen-Noh מיפן, מבקרת בישראל במטרה ללמוד את ענף הבקר לחלב והשיטות להגברת צריכת החלב בקרב האוכלוסייה. לאחרונה החליטה ממשלת יפן על השקעות של מאות מיליארדי ין בשדרוג ענף החקלאות. הארגון החליט להציב את ישראל במרכז המאמצים להחדרת טכנולוגיות חקלאיות חדשות ליפן

פורטל החקלאות הישראלי  11-5-2010


נציגי ארגון הקואופרציות החקלאיות היפני Zen-Noh הגיעו אתמול לביקור בארץ במטרה ללמוד את ענף טכנולוגיות גידול בקר בישראל לצרכי חלב, עיבוד חלב ומוצריו ודרכים לעידוד צריכת חלב ומוצריו בקרב האוכלוסייה, שהיא נמוכה ביותר ביפן.

את הביקור מארגנת הנספחות הכלכלית של ישראל ביפן בראשות הציר הכלכלי של ישראל ביפן איתן קופרשטוך, בשיתוף עם המינהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת, מכון היצוא, התעשייה הקיבוצית ומשרד החקלאות.

המשלחת הגיעה לארץ בעקבות החלטת ממשלת יפן להגדיל את שיעור האספקה העצמית של המזון מ 20% ל 50% עד שנת 2020. מדובר בהשקעות של מאות מיליארדי ין בשדרוג ענף החקלאות, הגדלת תפוקות והורדת מחירי התוצרת החקלאית, על מנת ליצור ביקושים ולהגדיל את צריכת התוצרת החקלאית המקומית. התכנית הממשלתית הציבה כמטרה גם את הגדלת יצוא התוצרת החקלאית לארצות השכנות לאי.

ארגון Zen-Noh מונה כ 5 מיליון חברים ומאגד את כל הקואופרציות החקלאיות. הארגון החליט להציב את ישראל במרכז המאמצים להחדרת טכנולוגיות חקלאיות חדשות ליפן. ביקור חברי המשלחת הינו ביקור שני של מומחי טכנולוגיות חקלאיות מהארגון בישראל בתקופה קצרה.

פועל יוצא מתכנית ממשלת יפן לביצוע מהפכה טכנולוגית בחקלאות הוא הקמת מאגד חוות חקלאיות, כניסת צעירים לענף ופתיחות לחידושים. על רקע ירידת האירו והדולר, שומר המטבע היפני על יציבות יחסית ויפן יכולה להוות שוק חדש ומבטיח לחברות ישראליות בכל תחום.

יש לציין כי לא רק ארגון הקואופרציות החקלאיות ביפן רואה בטכנולוגיה ישראלית פתרון לענף החקלאות. לאחרונה ביקר מהנדס מחברת NTT Docomo בישראל בביקור שמטרתו חיפוש טכנולוגיות תקשורת סולרית מתאימות לענף החקלאות. יש לציין כי גם חברות ישראליות מתחום התקשורת יהיו חלק מתכנית מאגדים המתוכננת.

ממינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר כי היקף הסחר ההדדי בין ישראל ויפן בשנת 2009 עמד על סך של 1.9 מיליארד דולר (ללא יהלומים), ירידה של כ- 51% אחוזים לעומת התקופה המקבילה בשנת 2008. בתקופה זו עמד הייצוא הישראלי ליפן על 472 מיליוני דולרים, ירידה של כ- 68% בהשוואה לתקופה המקבילה ב- 2007. הייצוא הישראלי מורכב מייצוא של מכשירים אלקטרוניים, מכשירים אופטיים וציוד רפואי, מוצרים כימיים, מכונות ופריטים ממתכת.

היבוא מיפן עמד בתקופה זו על 1,513 מיליוני דולרים, ירידה של כ- 46% לעומת התקופה המקבילה ב- 2007. ענפי היבוא העיקריים- כלי רכב, מכונות ומכשירי אלקטרוניקה, מוצרים כימיים, מכשירים אופטיים וציוד רפואי.