הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


יש לך הודעה מזבוב הפירות


הפיתוח שיעזור לכם לחסוך בכח אדם ולאתר מזיקים בזמן אמת עוד לפני שהם מספיקים לגרום לנזקים כבדים. חברת אגרולן מרמת הגולן, משווקת מלכודת מתקדמת שמצלמת את החרקים שנלכדו בה. החקלאי מקבל את המידע ישירות למחשב האישי שלו או לאפליקציה בסמארטפון, ובמידת הצורך מגיע לשטח לנקוט בפעולות הדרושות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-01-2015



מלכודת חרקים עם מצלמות פנימיות, צילום: חברת אגרולן

המזיקים המעופפים הם בין האויבים הגדולים של גידולי החקלאות, וכשהם מגיעים למטע או לשדה, הם עלולים לחסל בזמן קצר יבול של עונה שלמה ולמוטט את מקור פרנסתו של החקלאי.

השיטה המקובלת לזהות נוכחות של מזיקים, היא באמצעות מלכודת של פרומון - הורמון המין הנקבי, המושכת אליה חרקים זכרים. המעקב אחר המלכודות המסורתיות נעשה פיזית בשטח והחקלאי או פקח המזיקים חייבים להגיע אליהן לצורך בדיקה. בארץ פועלות למעלה מ-10,000 מלכודות רגילות, רובן של משרד החקלאות ושל ענף ההדרים במועצת הצמחים וחלקן של חקלאים וגופים אחרים והמעקב אחריהן מצריך זמן רב וכוח אדם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ההתפתחות הטכנולוגית הגיעה גם לתחום זה. חברת אגרולן מרמת הגולן, משווקת מלכודת חרקים מתקדמת שכוללת ארבע מצלמות פנימיות שמצלמות את החרקים שנלכדו ומשדרת את הנתונים בזמן אמת לאתר אינטרנט. החקלאי יכול לקבל את המידע למחשב האישי שלו או באפליקציית הסמארטפון, בכל מקום בו הוא נמצא בארץ ובעולם, ובמידת הצורך להגיע לשטח או להנחות אנשים אחרים לנקוט בפעולות הדרושות.

יהודה גליקמן, מנכ"ל אגרולן, מסר שהמערכת הממוחשבת יודעת לזהות כמה חרקים נוספו מהצילום הקודם, האם יש חרקים שאינם מזיקים שנלכדו במקרה ונותנת אפשרות לחקלאי לערוך סימונים ורישומים בעצמו ולהעלות את הנתונים על מפת גוגל כדי לקבל תמונה רחבה. היא מאפשרת לקבל נתונים בזמן אמת ולא אחת לשבוע, כפי שנהוג לבדוק מלכודות כיום. לזיהוי של הגעת החרקים או התרבות פתאומית במהירות חשיבות רבה כדי לטפל בהם בטרם יגרמו לנזק כבד ובלתי הפיך.

מלכודת החרקים המתקדמת תוצג בביתן אגרולן בתערוכה החקלאית שתתקיים ב-28-29 בינואר בתחנת יאיר בערבה, לצד חידושים רבים נוספים בחקלאות, מים וסביבה.
מידע נוסף ניתן למצוא באתר אגרולן או בדף הפייסבוק