הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


'אל פריז' - פיתוח ישראלי חדש המגן על שעוני מים מפני קרה


חברת 'ארם' מקיבוץ רמות מנשה פיתחה לאחרונה את ה'אל פריז - פתרון ייחודי המגן על מדי המים בשעה שהטמפרטורות צונחות, ומונע את פיצוץ הצנרת והשעון. ה'אל פריז' שמתלבש על יחידת שעון המים ומבודד אותו לחלוטין מהקור, מאפשר זרימת מים תקנית גם במהלך ימים קרים במיוחד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-01-2015



'אל פריז' בשלג, צילום: תאגיד מי התנור

שלג באזורים נרחבים בארץ ואירוע הקרה הקיצוני שפקדו את ישראל בימים האחרונים, הסבו נזקים כבדים למערכות המים בישובים רבים בצפון הארץ ובאזור ירושלים. צניחת הטמפרטורות אל מתחת לאפס שהביאה לקיפאון המים בצנרת, גרמה לפיצוצים בצינורות מים, דודים ומדי מים. עקב כך, נותרו צרכנים רבים ללא מקור מים עד לתיקון התקלות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לאור תקלות המים שאירעו בסערה של השנה שעברה, חברת "ארם" מקיבוץ רמות מנשה פיתחה לאחרונה את ה'אל פריז - פתרון ייחודי המגן על מדי המים בשעה שהטמפרטורות צונחות, ומונע את פיצוץ הצנרת ושעון המים. ה'אל פריז' שמתלבש על יחידת שעון המים ומבודד אותו לחלוטין מהקור, מאפשר זרימת מים תקנית גם במהלך ימים קרים במיוחד.

חברת ארם חתומה על פיתוח המוצר, במסגרת שיתוף פעולה עם תאגיד המים 'מי התנור', המעניק שירותים לתושבי מטולה, קריית שמונה קצרין מסעדה, מג'דל שאמס ולאחרונה גם בוקעתא ועין קיניה. המערכת תוכננה בהתאם לצרכים שהגדיר תאגיד המים, הממוקם ביישובי הצפון המועדים לקרה ולטמפרטורות נמוכות במיוחד בעונת החורף .

תאגיד המים "מי התנור" רכש כבר מאות יחידות של קופסאות הגנה מבודדות מפני קיפאון למדי המים שבתחום אחריותו כהשקעה ארוכת טווח בתשתיות ובלקוחות. כחלק מהיערכותו לימי הקור החלו בהתקנת המוצר במג'דל שאמס, בבוקעתא ובעין קיניה .

לדברי רז מזרחי מנכ"ל ארם, ה"אל פריז" הוא מוצר נוסף של החברה ששמה לה למטרה לפעול להגנה על תשתיות המים בשגרה, בחירום ובתנאים קשים.