הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מזכיר ארגון מגדלי הירקות: "אז שיביאו שר מהירח"


מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי הירקות, יוצא בביקורת חריפה כנגד קביעתו של מבקר המדינה בנוגע לרפורמת הלולים והשר שלום שמחון. "למרות הדו"ח של מבקר המדינה, החקלאים בטוחים ביושרו וביושרתו" אומר יפרח

שלומית קידר, פורטל החקלאות  13-5-2010


מזכיר ארגון מגדלי ירקות, מאיר יפרח, יוצא כנגד קביעתו של מבקר המדינה, השופט מיכה לינדנשטראוס, כי שר החקלאות שלום שמחון פעל שלא על פי הכללים למניעת ניגוד עניינים כאשר קידם את הרפורמה בענף הלול.

"תהליך הרדיפה אחר השר שמחון לא התחיל מימים אלה. רק מי שעושה - חושף את עצמו לביקורות אין קץ. למרות הדו"ח של מבקר המדינה, החקלאים בטוחים ביושרו וביושרתו. שלום שמחון עבד קשה בכל התפקידים שמילא, ולרצות את כולם כנראה אי אפשר." אומר יפרח.

לטענתו של מזכיר ארגון הירקות, אצל שר שהגיע מההתיישבות ומייצג את בעיותיה של החקלאות, תמיד עלול לצוץ כביכול ניגוד עניינים. "הבל ורעות רוח. פשוט המדינה הזאת לא מבינה ולא יודעת להתמודד עם הבעיות של החקלאים, כי החקלאות זרה וגדולה עליה. לדוגמא, דווקא בנושא העובדים הזרים, בו הוביל שר החקלאות תוכנית לצמצום מספר העובדים הזרים מ-28,000 ל-20,000 הוא מותקף משני הצדדים - זה אומר יותר מדי וזה אומר פחות מדי. אף אחד לא מאשים את מי שמאפשר ואחראי ליותר מ-300 אלף עובדים לא חוקיים בישראל."

יפרח מוסיף ואומר, תוך ביקורת על תקופת כהונתו של שר החקלאות הקודם "בל נשכח, עברנו התנהלות קשה בתקופתו של שר החקלאות הקודם, כולל מינויים בלתי תקינים, השתלטות ובזבוז כספי החקלאים, והנה אותו שר לשעבר זכה לפרס בקבלת משרד מרכזי בממשלה. לכן, אנחנו קוראים לשר החקלאות, אל תתרגש. לא רכשת דירה במגדלי יוקרה, הבית שלך שוכן על גדר המערכת בגזרת לבנון. לא נתת הרצאות תמורת תשלומי ענק ולא קיבלת מעטפות כבדות. דוגמא ליושר יכולים לקחת ממך כל אלה שמבקרים אותך. אנו החקלאים איתך בכל דרך שתבחר. אנחנו לא נשכח עם מי הגענו להשגים בנושאים הרבים".

"כפי הנראה מחפשים שר ללא רקע חקלאי, ללא מקום מגורים, ללא משפחה, ללא חברים, ללא תוכניות עבודה, ללא הישגים, ללא כישרון, וגם אז יש סיכוי למציאת איזשהו ניגוד עניינים.
אז שיביאו שר חקלאות מהירח."