הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ביום חמישי: הפגנת החקלאים הגדולה יוצאת לדרך


אלפי חקלאים צפויים להפגין ביום חמישי הקרוב מול קריית הממשלה בתל אביב, במחאה על מצב החקלאות בישראל. במהלך הבוקר ייצאו שיירות של כלי רכב מרחבי הארץ למוזיאון ת''א, משם תצא צעדה להפגנה שתתקיים בקריית הממשלה. על מה החקלאים מוחים ומה הם דורשים ? דף מסרים, נתונים והרחבות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-03-2015



צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

חקלאי ישראל יוצאים למאבק על עתידה של החקלאות הישראלית ביום חמישי הקרוב: החקלאות הישראלית חווה מזה מספר שנים משבר קשה, כאשר אזורים שלמים, אשר כל פרנסתם מושתתת על חקלאות, נמצאים היום בסכנה קיומית ומוחשית. חקלאים רבים איבדו את חדוות היצירה בשל חוסר רווחיות, בשל מיסים מיותרים המושתים עליהם ובשל שחיקה במעמד החקלאי ונאלצים אף לסגור את מפעל חייהם.

מזה מספר חודשים שהתאחדות חקלאי ישראל נערכת לצאת למאבק על עתיד החקלאות במדינה. בשל הבחירות המאבק התעכב. עתה החליט מטה המאבק של התאחדות חקלאי ישראל, אשר כולל את כלל התנועות והארגונים החקלאיים לפתוח במאבק בסימן: "מצילים את החקלאות בישראל".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

''ההפגנה הזו היא יריית הפתיחה של מאבק החקלאים'' אומרים בהתאחדות חקלאי ישראל. ''אנחנו רוצים שהממשלה הקרובה תדע שאם לא תשמר את החקלאות, אזי החקלאות במדינה תכריז על פשיטת רגל.  אנחנו כאן בשביל לומר לשר/ת החקלאות הבא שהחקלאות אינה תיק, אלא פרנסה של 15 אלף איש שמספקים את ביטחון המזון לכלל תושבי המדינה, שהחקלאות היא שמירה על ביטחונה של המדינה וגבולותיה''.

לו"ז ההפגנה:
• במהלך הבוקר ייצאו שיירות של רכבים, טנדרים ומשאיות של חקלאים עם סחורה חקלאית מכלל המוקדים ברחבי המדינה - הערבה, נגב, אשכול, גליל, גולן, עמק יזרעאל, בקעת הירדן ומרכז הארץ. כלל השיירות יתנקזו בצירים המרכזיים של ישראל ויגיעו יחד לתל אביב.
• בשעה 11:30 תחל תהלוכה ממוזיאון תל אביב בשאול המלך.
• בשעה 12:00 – תתקיים הפגנת ענק מול קריית הממשלה בתל אביב. להפגנה יגיעו החקלאים עם סחורה חקלאית, כובעים, דגלים, ושלטים.
• להפגנה צפויים להגיע כלל ראשי תנועות ההתיישבות, הארגונים, ראשי מועצות, ראשי מושבים וקיבוצים וחקלאים רבים מרחבי המדינה.

המאבק שלנו הוא על הנושאים הקרובים ביותר לליבנו אשר יאפשרו להחזיר את חדוות היצירה ואת פרנסתם בכבוד של החקלאים:
• מורידים את פערי התיווך – מחזירים לחקלאים את הכבוד שהם ראויים לו.
• מסדירים את נושא העובדים הזרים: ביטול מס המעסיקים, עדכון העלויות המאפשרות הורדות בגין מגורים
• מורידים את מחירי המים.
• פיקוח על יבוא חקלאי.

מצילים את החקלאות בישראל – לקריאת דף מסרים, נתונים והרחבות

יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור: "מדובר במאבק שלנו, של כלל החקלאים, על העתיד שלנו, על הפרנסה שלנו וביטחוננו התעסוקתי. הגענו למצב שהחקלאות בקריסה מוחלטת, רגע לפני פשיטת רגל, שלחקלאים אין רווחיות ואין חדוות יצירה. בלי החקלאות אין התיישבות. בלי החקלאות – אין ציונות ונהפוך לעם ללא שורשים באדמתו. בלי החקלאות לא יהיה מי שיחזיק וישמור על הקרקעות, השטחים הפתוחים וגבולות המדינה. אך אין זה רק המאבק שלנו. מדובר במאבק של מדינת ישראל כולה למען ביטחון המזון שלה – מזון בריא, טרי ואיכותי תוצרת כחול-לבן".

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבו וילן: "חקלאי ישראל פונים לממשלה החדשה בדרישה ברורה- תנו לחיות בכבוד בארץ הזאת! החקלאות הישראלית היא חומת המגן האנושית של המדינה. היא המייצרת את ביטחון המזון ומעבדת את האדמה עד לתלם האחרון. על הממשלה להבטיח את התנאים לקיומה אחרת התוצאה עלולה להיות הרת אסון. ישראל ללא חקלאות תהיה מדינה חרבה, יבשה, דוממת ודומעת!"

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, איתן ברושי: "הפכנו למדינה אוכלת חקלאיה. זהו אבסורד בלתי נתפש. החקלאות הישראלית שהיא גאווה עולמית ופורצת דרך, מובלת ע"י חקלאים הנאבקים על עצם קיומם. חקלאים העסוקים רק בהישרדות במקום להתמקצע בתחומם ולהבטיח את ביטחון המזון והוזלתו לצרכן. אנו עדים בישראל לתמיכה ממוסדת בחקלאות מן הנמוכות במדינות המערב. זה מצב בלתי נסלח. אין התיישבות ללא חקלאות, ובלי התיישבות אין ציונות, לכן הדברים חייבים להיות ברורים: תמיכה בחקלאות פירושה מדינה המעודדת את התיישבות בגליל ובנגב ופירושה הורדת יוקר המחייה. הממשלה החדשה שתקום חייבת למהר ולתמוך משמעותית בחקלאות, אחרת אות הקין על הרס החקלאות יקבע על מצחה"

נשיא התאחדות האיכרים, דובי אמיתי: "הגענו לצוק העיתים! כל ממשלה שתקום, חייבת להבין שלא ניתן להפריד את החקלאות מהעתיד של מדינת ישראל כפי שלא להפריד את החקלאות מההיסטוריה של מדינת ישראל. לא ייתכן שבכל מקום מכתירים שרים בממשלה שתקום ואף אחד לא סופר ולא מדבר על תיק החקלאות. החקלאות בקריסה ואם נבחרי העם לא יתעשתו ויפעלו על פי קוויי מדיניות ברורים, החקלאות תתפוגג ונהיה תלויים בחסדי היבוא בלבד וללא גדר חיה בגבולות המדינה!"