הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ארגון מגדלי הפירות: נזקי עתק לחקלאים היצואנים


ההתדרדרות הנמשכת בשער האירו גובה מחיר יקר מהחקלאים וגורמת לנזק כבד של כ-40 מיליון שקלים בכל חודש. הפגיעה קשה במיוחד מאחר ומדינות גוש האירו מהוות קרוב למחצית מהיצוא החקלאי הטרי ושוק יעד מרכזי של מוצרי החקלאות המעובדים. אלפי חקלאים יפגינו מחר בקריה בתל אביב

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  25-03-2015



צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

ההתדרדרות הנמשכת בשער האירו גובה מחיר יקר מהחקלאים וגורמת לנזק כבד של כ-40 מיליון שקלים בכל חודש, כך מתריע היום (ד') מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, איציק כהן. הפגיעה קשה במיוחד מאחר ומדינות גוש האירו מהוות יעד של קרוב למחצית מהיצוא החקלאי הטרי ושוק יעד מרכזי של מוצרי החקלאות המעובדים. רק לאחרונה ספגו החקלאים מכה קשה כתוצאה מהמשבר הכלכלי ברוסיה וירידת שערו של הרובל, שצמצם את היצוא למדינה זו וגרם לביטול עסקאות וקשיים בקבלת התשלומים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מחר 26.3.2015 ישתתפו אלפי חקלאים בעצרת מחאה בקריה בתל אביב, בתביעה מהממשלה החדשה להעמיד בראש סדר העדיפויות את הצלת החקלאות בישראל ולנקוט בשורה של צעדים נדרשים להגנה על החקלאים. החקלאים יגיעו בשיירות ענק של כלי רכב ומשאיות שינועו על צירי התנועה החל משעות הבוקר מהנגב והערבה ומצפון.  פרטים נוספים על העצרת ניתן למצוא בקישור כאן

''העצרת היא ירית פתיחה למאבק'' אומר מנכ''ל ארגון מגדלי הפירות איציק כהן. ''לאחר שיבחר שר חקלאות ונדע את מדיניותו, אם לא יהיה בה מפנה ביחס הממשלתי לחקלאות נחריף את הצעדים עד כדי השבתת השיווק של תוצרת חקלאית. המשבר בחקלאות חייב להיות אחד הנושאים המרכזיים על שולחנם של ראש הממשלה ושרי האוצר והחקלאות. אף שהמשבר מעיק על החקלאים כבר תקופה ממושכת, נדחתה פעילות המחאה עד לאחר הבחירות כדי להימנע מכל הקשר פוליטי מאחר והמאבק מאחד חקלאים מכל הזרמים, התנועות והארגונים.

סתיו מזור, חבר האגודה השיתופית של עין יהב, שמרכז את התארגנות המחאה של חקלאי הערבה: ''החקלאים נקלעו למצב בלתי אפשרי של משבר אדיר ביצוא, פערי תיווך בלתי נסבלים שחונקים אותם ומנגד הוצאות הולכות וגדלות על העסקת העובדים, מים ורכישת חומרי גלם שחלקם צמודים לשער הדולר שזינק בחודשים האחרונים. מפעל חייהם של הורינו שהפכו את הערבה ממקום שומם וזרוע מוקשים לגן חקלאי פורח עומד בפני סכנת קריסה אם לא תהיה פעולה מיידית של הממשלה''.