הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שלום שמחון פנה לקהילה הבינ''ל לעזור בסיוע לרשות הפלסטינית


לדברי שמחון, כל אירוע של מחלות בבעלי החיים המתרחש ברשות הפלסטינית, מחייב את ישראל לעצור את אספקת היצוא מתחומה למשך חודש ימים. על כן, במידה והעופות לא יושמדו, יביא הדבר לפגיעה גם בכלכלה הישראלית

שלומית קידר, פורטל החקלאות הישראלי  13-5-2010


שר החקלאות שלום שמחון פנה היום (ששי) לקהילה הבינלאומית בבקשה להענקת סיוע למגדלי העופות ברשות הפלסטינית, שבלולים שלהם התגלתה אתמול שפעת העופות. המגדלים נאלצו להשמיד את העופות בשני הלולים הנגועים וברדיוס של 3 קילומטרים מהם, זאת על פי הכללים שנקבעו על ידי ממשלת ישראל בטיפול במחלה.

לדברי שמחון, כל אירוע של מחלות בבעלי החיים המתרחש ברשות הפלסטינית, מחייב את ישראל לעצור את אספקת היצוא מתחומה למשך חודש ימים. על כן, במידה והעופות לא יושמדו, יביא הדבר לפגיעה גם בכלכלה הישראלית. הסיוע מהקהילה הבינלאומית, לדברי שמחון, נדרש על מנת לבלום את התפשטות המגיפה בצורה יעילה.

השרותים הוטרינריים בישראל החלו בהעברת חומרי הרדמה לרשות הפלסטינית ובמתן הדרכה להשמדת העופות. לאור המימצאים תידרש השמדה של 200 אלף עופות הנמצאים ברדיוס של שלושה קילומטרים מהלולים שנפגעו.

מנהל השירותים הוטרינריים ד"ר משה חיימוביץ מסר, כי בבדיקות שנערכו בצד הישראלי לא התגלתה עד כה שפעת העופות. כמו כן קרא ד"ר חיימוביץ לציבור לרכוש עופות וביצים רק במקומות מכירה מוסדרים ומפוקחים.