הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נחנך ''שביל המפקדים'' בבקעת הירדן


שביל הטיולים החדש הוקם לזכרם של המפקדים אל''מ אריק רגב וסרן גדי מנלה, שנפלו במרדף אחרי מחבלים, ביולי 1968 בשיאה של תקופת המרדפים בבקעה. השביל באורך של כ-5 ק''מ, שמתחיל במעלה אפרים ומסתיים באנדרטת הבקעה, עובר בתצפיות מרהיבות ובמקום נפילתם, שם הוצב שלט הנצחה לזכרם

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-04-2015



שביל המפקדים, צילום: החברה להגנת הטבע

בשבוע שעבר, לקראת יום הזיכרון לחללי צה"ל, נחנך 'שביל המפקדים' - שביל טיולים חדש בבקעת הירדן, לזכרם של אל"מ אריק רגב וסרן גדי מנלה, שנפלו במרדף אחר מחבלים ב-26 ביולי 1968, בשיאה של תקופת המרדפים בבקעה. 

אל"מ רגב היה בנופלו מפקד חטיבת הבקעה, הקצין בעל הדרגה הגבוהה ביותר שנהרג בתקופת המרדפים, וסרן מנלה היה קצין המבצעים של החטיבה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

שביל המפקדים מתחיל באזור התעשיה מעלה אפרים ומסתיים באנדרטת הבקעה. ניתן להתחבר ממנו גם לעיינות פצאל. אורכו כ-5 ק"מ, והוא עובר, בין היתר, בתצפית מרהיבה על קרן הסרטבה, ספר השומרון ובקעת הירדן, ובמקום נפילתם של המפקדים, שם הוצב שלט הנצחה לזכרם.

השביל החדש הוא יוזמה של בית ספר שדה עפרה של החברה להגנת הטבע, מדרשת חלקת השדה וכפר הסטודנטים של עמותת "קדמה", במעלה אפרים.

לדברי מור גלזר, מנהלת בית ספר שדה עפרה של החברה להגנת הטבע ואריאל פילבר, רכז ההדרכה בבית ספר שדה עפרה של החברה להגנת הטבע, סימון השביל יסייע לחנך דורות נוספים לגילוי מנהיגות ואחריות, כמשתקף מדמותם של שני המפקדים, אריק רגב וגדי מנלה ז"ל.

הטקס התקיים בשיתוף עם המועצה האזורית בקעת הירדן וחטיבת הבקעה.