הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אגרקסקו תייצא לסין שמן אבוקדו ותקים מיזם לגידול תות-שדה


הסכם זה הינו בבחינת פריצת דרך לחברת אגרקסקו בחדירה לשוק הסיני, עם דרישה גוברת לשמן המיוחד ולמזון בריא. בנוסף מנהלות אגרקסקו וטקונט מגעים מתקדמים להקמת מיזם לגידול תות שדה בסין בשטח של 1,000 דונם חממות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  02-05-2015



צילום: הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

חברת אגרקסקו הודיעה השבוע על חתימת חוזה בסין עם חברת טקונט לשיווק שמן אבוקדו, המיוצר בישראל ומשווק בלעדית על ידי אגרקסקו. היקף הייצוא בשלוש השנים הקרובות יעמוד על 25 מיליון דולר.

הסכם זה הינו בבחינת פריצת דרך לחברת אגרקסקו בחדירה לשוק הסיני הענק המונה אוכלוסייה של 1.3 מיליארד תושבים, עם דרישה גוברת למזון איכותי ובריא. שמן האבוקדו נחשב לשמן בריא והינו בחירה מצוינת למבוגרים ותינוקות, ויש לו ביקוש הולך וגובר בעולם. ברחבי העולם קיימים מפעלים בודדים ליצור שמן האבוקדו, והדרישה כיום גדולה מההיצע הקיים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הבעלים של חברת ההפצה הסינית, עימו חתמה אגרקסקו על ההסכם הוא דר' זאנג קנג'בין, ששימש כמנהל הפרויקטים החקלאיים של הבנק העולמי תחת פרופ' מיכאל ברונו. עד לאחרונה שימש כדירקטור בבנק האסייתי A.D.S וראש הסקטור לפרויקטים חקלאיים. כיום הוא מכהן כמנכ"ל שירותי המימון של לשכות המסחר הבינלאומיות של סין.

במקביל, מדווחת אגרקסקו על תהליך מתקדם עם אותה חברה בסין, להקמת מיזם לגידול תות שדה בסין בהיקף של 1000 דונם חממות בהשקעה של 20 מיליון דולר, עם הכנסה שנתית של כ-15 מיליון דולר. במסגרת מיזם זה, החברה הסינית תגדל את זני תות השדה של אגרקסקו ותשלם לה עבור תכנון והקמת הפרויקט ותמלוגים שנתיים בגין הזכות לגדל זנים אלו.

זני תות השדה של אגרקסקו, "אורלי" "דנדי" ושבעה זני IP נוספים, הינם מהמובילים בתחומם בעולם. לאחרונה פיתחה החברה זן תות שדה חדש בשם "מאור", העולה בתכונותיו על הזנים האחרים הקיימים בענף.

כ-60% מתות השדה הטרי המיוצא מישראל משתייך לזני אגרקסקו ומשווק בלעדית על ידה. לחברה הסכמים לשימוש בזני IP שבבעלותה עם אוסטרליה, דרום אפריקה, אתיופיה, בולגריה וספרד. אגרקסקו חתמה על הסכמי שיווק תות שדה עם רשתות מובילות באנגליה, הולנד, רוסיה, המזרח הרחוק ועוד.


מימין: ד"ר זא'נג קנג'בין- בעלים חברת טקונט מסין, גדעון ביקל- יו"ר אגרקסקו, צילום: יח''צ אגרקסקו