הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


זיהם את נחל צלמון - ויישלח לארבעה חודשים לכלא


העונש נגזר על קבלן שהשליך מאות קוב של פסולת עקר לנחל צלמון הזורם לכנרת וזיהם אותו באופן שיטתי במספר אירועים שונים. העקר היא פסולת הנוצרת בהליך הפקת שמן זית, אשר גורמת לזיהום מים וקרקע, מסכנת את בעלי החיים ומייצרת מפגעי ריח עזים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  05-05-2015



זיהום נחל צלמון בשפכי עקר, צילום: המשרד להגנת הסביבה

בית משפט השלום בנצרת גזר עונש של ארבעה חודשי מאסר על קבלן שגרם לזיהום בנחל צלמון. הקבלן בעל ביובית המיועדת לאיסוף פסולת מסוג 'עקר' - תוצר לוואי של הליך הפקת שמן זית בבתי-בד, נתפס במארב של המשטרה הירוקה כשהוא מרוקן את הפסולת סמוך לצומת נחל צלמון הזורם לכנרת.

מכתב האישום שהגיש המשרד להגנת הסביבה עולה, כי מדובר בהיקף של מאות קוב שהוזרמו לנחל בחמישה אירועים שונים במהלך 2012, בהם השליך הקבלן את תכולת הביובית לנחל. כמו כן, הקבלן פעל ללא רישיון עסק, פינה והוביל עקר מבית בד בישוב כלנית וזיהם את הנחל באופן שיטתי. 

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

עקר הוא חומר אורגני הגורם לזיהום מים וקרקע, מסכן את בעלי החיים ומייצר מפגעי ריח עזים. נחל צלמון הוא מהנחלים הארוכים בגליל. הנחל יורד אל הגליל התחתון ונשפך לכנרת, סמוך לקיבוץ גינוסר.

כבוד השופטת, גב' לילי יונג גופר, ציינה בהכרעת הדין: "עבירות של השלכת פסולת ברשות הרבים המבוצעות בדרך של הובלת משאיות ופריקתן באתר לא מוסדר הן עבירות הנעברות ממניע כלכלי, כאשר נהגי המשאיות או העומדים מאחוריהם מנסים לחסוך בזמן ובכסף על ידי ביצוע העבירות, תוך התעלמות וזלזול בציבור, בזכויותיו וצרכיו וגרימת נזק חמור לסביבה, והכל למען בצע כסף."

הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירות בגינן הועמד לדין. על הנאשם נגזרו העונשים הבאים:
מאסר בפועל שלא בעבודות שירות ל -4 חודשים
מאסר על תנאי של 6 חודשים להימנע במשך 3 שנים מיום שחרורו ממאסר מעבירת השלכת פסולת ברשות הרבים
פסילה על תנאי של רישיון הנהיגה ל 3 חודשים
התחייבות להימנע מעבירות על חוק שמירת הניקיון בסך 25,000 ש"ח.