הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הקנסות לחקלאים בגין תנאי העסקת עובדים זרים גדלו ב-600%


לדברי עו''ד חגית ויינשטוק החקלאים לא ערים די הצורך לשינוי המשמעותי בגובה הקנסות, שעלולים בשל גובהם לגרום להתמוטטות המשק החקלאי. ''המצב הנוכחי מחייב את החקלאים לבדוק מראש שכל הניירת שנוגעת להעסקת העובדים תקינה ולערוך את השינויים וההתאמות הנדרשות לפני שיהיה מאוחר מדי''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  20-06-2015



צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

הקנסות המוטלים על חקלאים בגין חריגות בשכר ובתנאי ההעסקה של עובדים זרים זינקו בתוך שנה ב-600% לסכום של 35 אלף שקל, לעומת 5,000 שקל בעבר, והאכיפה במשקים הוגברה. בכל ביקורת נבדקים עשרות פרמטרים שנוגעים לתנאי השכר והמגורים והקנס ניתן על כל עובד בנפרד, כך שחקלאי שמעסיק מספר עובדים חשוף לקנסות בהיקף של מאות אלפי שקלים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בנוסף לכך, שונתה ההגדרה המשפטית של הקנס ל"דרישת תשלום" ולכן נשללה מחקלאי שחושב שנגרם לו עוול האפשרות לבחור להישפט ולהגן על עצמו ופתוח בפניו רק המסלול של ועדת ערר פנימית במשרד הכלכלה.

לדברי עו"ד חגית ויינשטוק ממשרד ויינשטוק-זהבי, החקלאים לא ערים די הצורך לשינוי המשמעותי בגובה הקנסות, שעלולים לגרום להתמוטטות של משק חקלאי ומקור פרנסתה של המשפחה, זאת בשל חוסר שימת לב לפרטים.

''המצב הנוכחי מחייב את החקלאים לא לחכות לבואם של הפקחים, לבדוק מראש שכל הניירת שנוגעת להעסקת העובדים תקינה ולערוך את השינויים וההתאמות הנדרשות לפני שיהיה מאוחר מדי'' אומרת עו''ד ויינשטוק.