הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נען דן ג'יין הקימה חברה-בת ברומניה


תלמד חקלאים כיצד לגדל ירקות לשיווק. החברה ברומניה כבר חתמה על פרויקט ראשון להשקיית תפוחי אדמה על שטח של 600 דונם, בעלות 150 אלף יורו. רומניה, שעד עכשיו ייבאה ירקות, מהווה הזדמנות עסקית יוצאת דופן בתחום ההשקיה והחקלאות. וגם - במפעל של נען דן ג'יין בספרד מייצרים 274 ק"מ קווי השקיה ביום

פורטל החקלאות הישראלי  23-5-2010


נען דן ג'יין, חברת פתרונות המים וההשקיה הבינלאומית, הקימה חברה-בת חדשה ברומניה, בבעלות מלאה של נען דן ג'יין. עד כה, רומניה כמעט ולא גידלה בעצמה ירקות לשיווק, אלא ייבאה את מירב התוצרת ממדינות אחרות. כעת - עם הצטרפות רומניה לשוק האירופי - מתחילים הרומנים לגדל ירקות לשיווק בעצמם, ונען דן ג'יין שמה לה למטרה לשתף פעולה עם קרנות אירופאיות על מנת להביא את המדינה לסטנדרטים של השוק האירופי.

חברת הבת ברומניה כבר חתמה על הסכם גדול ראשון בתחום גידול תפוחי אדמה, על שטח של 600 דונם, בעלות של כ-150,000 יורו. נען דן ג'יין תטמיע מערכת השקיה בהמטרה ייחודית לגידולי תפוחי אדמה, המביאה לאיכות יבולים גבוהה בהרבה מאשר בהשקיה בשיטות המקובלות, ובמצבים מסוימים עדיפה על פני טפטוף.

אמיר בר, מנהל נען דן ג'יין אירופה, אמר כי "הקמת החברה ברומניה מהווה פריצת דרך משמעותית של נען דן ג'יין במדינות המתפתחות באירופה. למרות המשבר הפיננסי הנמשך, ביססנו את עצמנו חזק מאוד באירופה, באמצעות 4 חברות בנות בבעלות מלאה של נען דן ג'יין. ניתן לומר שכל חברות ההשקיה באירופה מושפעות מהמשבר, אך למרות הקשיים בענף - אנחנו שמרנו על היקף המכירות ואף לקחנו נתחי שוק - במיוחד בספרד. במדינה זו כבר חתמנו על מספר עסקאות גדולות בתחום הפרויקטים הכוללניים (turn-key)".

בתוך כך, מדווחת החברה על גידול משמעותי בפעילות המפעל בספרד, המייצר מערכות השקיה מתקדמות לאירופה כולה. המפעל משתרע כעת על כ-10,000 מ"ר, וכולל מערכות לייצור קווי השקיה מגוונים בקיבולת של כ-100 מיליון מטר בשנה, דהיינו: כ-274 ק"מ ביום בממוצע.

למרות המשבר הפיננסי העולמי, הצליחה חברת נען דן ג'יין להגדיל את פוטנציאל הייצוא מישראל ואת פעילות החברות הבנות הפרוסות בעולם. זאת כתוצאה מהשקעה של 100 מיליון שקלים במחקר ופיתוח; רכישת ציוד חדיש; התרחבות אסטרטגית בעולם - בהודו, במדינות אמריקה הלטינית ובמדינות בריה"מ לשעבר; וקליטת עשרות עובדים חדשים.

חברת נען דן ג'יין (NaanDanJain) היא מובילה בינלאומית בפתרונות השקיה, המציעה את המגוון הרחב ביותר של מערכות, אביזרים וטכנולוגיות השקיה. החברה מתמחה במתן פתרון מתקדם, גמיש ומותאם ללקוח, החוסך משאבים ועלויות ומגביר את תפוקת היבולים. לחברה 9 חברות בנות בעולם, ו-6 אתרי ייצור - שניים מהם בישראל (קיבוץ נען וקיבוץ דן).

לנען דן ג'יין 70 שנות ניסיון פורה ביותר מ-100 מדינות ברחבי העולם. בשנת 2007 הפך ענק ההשקיה ג'יין איריגיישן - תאגיד חקלאי הודי - לשותף בנען דן, וכיום חברת נען דן ג'יין הינה בבעלות משותפת של קיבוץ נען (50%) ושל ג'יין איריגיישן (50%). שותפות זו הגדילה משמעותית את ההשקעות בחברה, מגוון המוצרים והטכנולוגיות, התמקדות במחקר ופיתוח והרחבת רשת המכירות הבינלאומית.