הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


השר להגנת הסביבה: פועלים לסגירת מיכל האמוניה בחיפה


במסגרת סיור שערך השר להגנת הסביבה אבי גבאי במיכל האמוניה עם סגן שר הבריאות חה''כ ליצמן, הבטיח כי בטווח של שלוש שנים תפסיק מדינת ישראל לייבא אמוניה והמיכל ייסגר. ''אנחנו עובדים ביחד בשיתוף פעולה ולוקחים אחריות ביחד כדי לפתור את הבעיה במפרץ חיפה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  20-06-2015



מיכל האמוניה במפרץ חיפה צילום: אילן מלסטר

השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, סייר בשבוע שעבר עם מנכ"ל משרדו, דוד לפלר במחוז הצפון ובחיפה, בכדי לעמוד מקרוב על הסוגיות המרכזיות הנוגעות להגנת הסביבה ואיכות החיים באזור מפרץ חיפה. השר ביקר גם במיכל האמוניה במפרץ חיפה יחד עם סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, ח"כ רחל עזריה ומנכ"ל עיריית חיפה שמואל גנץ.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

"באנו לראות את מיכל האמוניה ולקבל סקירה על איך אפשר למגן אותו בתקופה הקרובה. בימים הקרובים נפרסם מכרז להקמת מפעל אמוניה בדרום ובטווח של שלוש שנים מדינת ישראל תפסיק לייבא אמוניה והמיכל בחיפה ייסגר. אנחנו עובדים ביחד, בשיתוף פעולה, לוקחים אחריות ביחד ופותרים ביחד את הבעיה. יש לנו גם גיבוי מלא וסיוע ממשרד האוצר ומהשר משה כחלון שעובד איתנו על חיזוק מטרופולין חיפה".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן: "האחריות לבריאות הציבור בראש סדר היום שלנו. נפעל יחד כל המשרדים הנוגעים בדבר למנוע זיהום סביבתי שעלול לסכן חלילה את התושבים ואני מרוצה מהנתונים שהוצגו כאן, ובכוונתי להמשיך לעקוב וגם נגיע שוב לסיורים באתרים נוספים באזור."

במהלך היום נפגש גבאי גם עם נציגי הארגונים הסביבתיים באזור וסיפר כי מאז נכנס לתפקידו החליט לשים את נושא מפרץ חיפה בראש סדר העדיפויות "הקמנו יחד עם עיריית חיפה צוות בדיקה שבוחן את האמצעים בהם יש לנקוט על מנת לצמצם את זיהום האוויר באזור ונפעל על פי המלצותיהם. אנחנו יחד אתכם, הארגונים הסביבתיים באותו הצד, באנו לכאן לא רק כדי לקבל החלטות אלא בעיקר כדי לבצע אותן".

בנוסף, גבאי סייר במהלך היום גם בפרויקט הלאומי לשיקום נחל הקישון וקיבל עדכון מאנשי המקצוע ברשות ניקוד ונחלים קישון וברשות נחל הקישון על מאמצי שיקום הנחל. בנוסף נפגש גבאי במהלך היום גם עם עובדי המשרד להגנת הסביבה במחוז הצפון ובחיפה.