הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קנט תפצה את חקלאי הדרום בלמעלה מ-15 מליון ₪


הפיצוי עבור נזקים ליבולי החיטה והשעורה כתוצאה מכמות הגשמים המעטה וירידה במחירי החיטה בעולם. על פי נתוני החברה, כתוצאה מהחורף החם ומיעוט הגשמים בדרום הארץ, נפגעו כ-350 משקים וכחצי מליון דונם של גידולי חיטה ושעורה

פורטל החקלאות הישראלי  23-5-2010


חברת הביטוח קנט, המבטחת נזקי טבע בחקלאות מעריכה שהנזק למגדלי החיטה והשעורה יגיע לכ-15 מליון ₪ בעקבות אובדן הכנסות שנגרם להם כתוצאה מחוסר יבול הנובע מהחורף החם שפגע קשות בהיקף התוצרת. החקלאים בדרום יפוצו, לראשונה, על אובדן ההכנסה, בעקבות הפוליסה החדשנית שהשיקה החברה בדצמבר האחרון.

ביטוח ההכנסה החדשני של קנט, המגובה בתמיכה ממשלתית, בא להבטיח לחקלאי הכנסה מינימאלית לדונם וזאת כדי לעודד את חקלאי ישראל לזרוע חיטה ולשמר את אדמות המדינה ויופייה.

הביטוח מגן על הכנסתו של החקלאי ביום זריעת החלקות דרך הגנה על יבול מובטח ומחיר מובטח. בכל מקרה שמכפלת היבול והמחיר בעת הקציר תפחת מ 75% מהמכפלה המובטחת ביום הזריעה יקבל החקלאי את ההפרש כפיצוי.

על פי נתוני קנט, בעקבות החורף החם והיבש עם מיעוט גשמים, נגרם נזק לכ-350 משקים חקלאיים בדרום הארץ המגדלים חיטה ושעורה ושלא הגיעו להיקף התוצרת הממוצעת. היקף השטחים החקלאיים שנפגעו עומד על כחצי מליון דונם. בקנט אומרים כי בנוסף לירידה בהיקף התוצרת, החקלאים סובלים גם מירידה של כ-8% במחירי החיטה בעולם מראשית השנה. עבור אובדן ההכנסה הכולל תשלם קנט לחקלאים כ-15 מליון ₪.

לדברי דוד גינזבורג, מנכ"ל קנט, בתוך חודשים ספורים בלבד מהפעלתו, ביטוח ההכנסה הוכיח את נחיצותו ומנע מחקלאי הדרום נזקים כלכליים עצומים. "מעבר לכך" אומר גינזבורג "לביטוח חשיבות ברמה הלאומית והוא מאפשר לחקלאים להרחיב את גידולי הפלחה בשטחים פתוחים התורמים לשמירת הקרקעות ולמניעת השתלטות גורמים שונים על אדמות המדינה".