הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הוקמה שדולה למען חלוצי הערבה


יו"ר הוועדה לעובדים זרים, ח"כ יעקב כץ (כצל'ה), הכריז בישיבת הוועדה על הקמת השדולה למען חלוצי הערבה שתפעל לתמיכה וסיוע בהמשך פיתוח ההתיישבות הציונית לאורך הגבול

 24-5-2010


חבר הכנסת יעקב כץ (כצ'לה) הכריז בישיבת ועדת הכנסת לענייני עובדים זרים שבראשותו על הקמת השדולה למען חלוצי הערבה. תפקיד השדולה הינו תמיכה וסיוע להמשך פיתוח והרחבת ההתיישבות הציונית החקלאית לאורך הגבול. בישיבה נכחו גם יו"ר הכנסת רובי ריבלין, מוץ מטלון, אורי אורבך, אורי אריאל, יצחק ועקנין נציגי חקלאי הערבה, נציגי חקלאים מאזורים אחרים ורשות ההגירה.

עזרא רבינס, ראש מועצה אזורית ערבה תיכונה שנכח בישיבה אמר,כי הוא מברך את ח"כ כץ על קידום ענייני החקלאים בערבה ואת יו"ר הכנסת רובי ריבלין על התגייסותו הבלתי מתפשרת למען החקלאים בכלל והחקלאות בערבה בפרט.

חיים חבלין, יו"ר הוועדה החקלאית בערבה התיכונה ציין בישיבה כי מאז כניסתו של מנכ"ל מינהל האוכלוסין אמנון בן עמי לתפקידו, נעשים מאמצים כבירים לפתור את מצוקת החקלאים והמחסור בעובדים זרים לחקלאות. יתר על כן קשיים רבים ובירוקרטיה מיותרת שהקשתה בעבר הוסרו באופן חלקי.

יחד עם זאת אמר חבלין, כי עדיין ארוכה הדרך ולא הוסרו כל המכשולים להבאת ידיים עובדות לחקלאות. חבלין אמר, כי קיימים חקלאים רבים שבמידה ולא תיפתר בעייתם בנושא עובדים תאילנדים לא יוכלו לפתוח את העונה החקלאית הקרובה ולכן על הוועדה לעשות הכל בכדי למנוע מצב בו חקלאים יתייאשו ויפסיקו לעבד את הקרקע.

חבלין הדגיש, כי ההסכם שנחתם ב- 12 במאי 2009 בין משרדי האוצר, החקלאות והתאחדות חקלאי ישראל, המורה על הפחתת עובדים זרים לחקלאות ב- 30% עד 2014 הינו הסכם שהמשך יישומו יהווה פגיעה אנושה בחקלאים.

בתגובה לדברים אלו אמר ח"כ רובי ריבלין, כי תקבע בהקדם פגישה עם אודי ניסן, ראש אגף התקציבים באוצר, על מנת לבחון מחדש את החלטות הממשלה בעניין עובדים זרים לחקלאות וכי יבחן בחיוב להביא לממשלה הצעה להקפאת תהליך הפחתת העובדים בחקלאות וכן בחינתו מחדש. כמו כן תאר ריבלין בפני הנוכחים את ביקורו בערבה התיכונה עם נכדו והסיוע בקטיף העגבניות נוכח מצוקת החקלאים, ותנאי מזג האוויר הקשים איתם על החקלאים להתמודד.

נציג רשות ההגירה, מאיר שפיגלר שנכח בישיבה ציין את השיפור הניכר שחל בשנים האחרונות בתנאי המגורים, תנאי העסקת העובדים הזרים בחקלאות ובמרבית המקרים שנבדקו לאחרונה, החקלאים עומדים בדרישות החוק ואף מעבר לכך.

בסיום הישיבה כיבדו חקלאי הערבה את הנוכחים בסלסלת פירות וירקות מתוצרת הערבה התיכונה.