הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הרפורמה בענף הביצים תוסר מחוק ההסדרים


השבוע הודיע שר החקלאות על שורה של רפורמות צפויות בענפי המזון ביניהן בענף הביצים. מהתאחדות חקלאי ישראל טענו כי הממשלה נוקטת במהלכים חד צדדיים שיביאו לחיסול ענפים שלמים בחקלאות. אמש (ה') התקשר שר האוצר כחלון ליו''ר התאחדות חקלאי ישראל ובישר לו על כוונתו להוריד את הנושא מחוק ההסדרים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-07-2015



צילום: הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל מאיר צור, מברך את שר האוצר משה כחלון על שהחליט להוריד את נושא הרפורמה בענף הביצים מחוק ההסדרים.  אמש (ה') התקשר השר כחלון לצור ובישר לו על כוונתו. כך נמסר לפורטל לחקלאות טבע וסביבה מהתאחדות חקלאי ישראל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

כזכור, ביום ראשון השבוע, הודיע שר החקלאות אורי אריאל על שורה של רפורמות צפויות בענפי המזון ביניהם גם ענף הביצים. מהתאחדות חקלאי ישראל, ארגון הגג של כלל התנועות החקלאיות וארגוני המגדלים זעמו על ההודעה וטענו כי משרד האוצר עושה מהלכים חד צדדיים שמשמעותם חיסול ענפים שלמים בחקלאות – ענף הצאן, הביצים, דגים ופטם, שמקורם ועיקר מקור גידולם הוא בעיקר בפריפריות.

"ביטול התכנון בענף ההטלה יביא לחיסולם של אלפי משקים במדינת ישראל, אשר רובם ככולם נמצאים בגבול הצפון וזוהי פרנסתם היחידה'' אמר בתחילת השבוע מזכיר ארגון מגדלי העופות מוטי אלקבץ. ''אנו לא נאפשר את חיסול ענף ההטלה בישראל שיפגע באוכלוסייה חלשה ומבוגרת ללא תעסוקה חלופית. במידה וילכו איתנו באופן חד צדדי, לא תהיה לנו ברירה אלא לצאת למאבק בלתי מתפשר על פרנסתנו".

כאמור, ענף ההטלה יירד מחוק ההסדרים שאמור לעלות לדיון הממשלה בעוד ימים ספורים.  ״אני מברך את שר האוצר על הממלכתיות שהפגין, שלא נגרר לפופוליזם זול, ראה את התמונה הרחבה והתחשב בכ-3500 משפחות על גבול הצפון״. אמר היום מזכ''ל תנועת המושבים מאיר צור.