הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עסקאות ב-850 מיליון ₪ בתערוכת ''פראש אגרו משוב 2015''


זו השנה ה-25 ברציפות בה מתקיימת התערוכה ובשנים האחרונות התחזק במסגרתה נושא שיווק התוצרת החקלאית. גם התמוטטות חברת אגרקסקו והיחלשות השווקים הסיטונאים, הביאה לכך שיותר ויותר חקלאים מגיעים כדי לסגור עסקאות. כ-12,500 מבקרים מהארץ ומחו''ל הגיעו השנה לתערוכה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-07-2015



תערוכת פרש אגרומשוב 2015, צילום: יח''צ

מפגשים בין קניינים ומשווקים מהארץ ומחו"ל, במסגרת התערוכה הבינלאומית לשיווק תוצרת טריה, "פרש אגרומשוב 2015" (Fresh Agro Mashov) הולידו עסקאות, המוערכות בהיקף של 850 מיליון שקלים. מדובר בעסקאות שנתיות או רב שנתית לגידול ואספקת פירות, ירקות, תבלינים ופרחים בהיקפים גדולים ביותר.

זוהי השנה ה-25 ברציפות שבה מתקיימת התערוכה החקלאית "פרש אגרו-משוב". בשנים האחרונות התחזק נושא שיווק התוצרת החקלאית בתערוכה. מקומם של קנייני התוצרת החקלאית, השפים בין מבקרי ומציגי התערוכה הולך וגדל משנה לשנה. התמוטטות חברת אגרקסקו והיחלשות השווקים הסיטונאים, הביאה לכך שיותר ויותר חקלאים מגיעים לתערוכה, כדי לפגוש קניינים ולסגור עסקאות ישירות עם יצואנים, קניינים ובעלי רשתות ומפעלים. בתערוכה ביקרו חקלאים, סיטונאים, קניינים, בעלי רשתות רבים מהארץ ומחו"ל, וחברות שיווק אחרות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מאיר בזק, מבעלי חברת ביפראש (BeFresh) ואולגה טבצ'ניק, מנכ"לית החברה בישראל, ביקרו בתערוכה והיוו אטרקציה מסחרית גדולה לחקלאים. חברת ביפראש היא קניינית של קבוצת X5 (X5 Retail Group N.V.), רשת המרכולים השניה בגודלה ברוסיה. הקבוצה בעלת מספר רשתות שיווק גדולות ברוסיה ואת שנת 2014 סיימה הקבוצה במחזור מכירות של כ-631 מיליארד רובל.  בין היתר נפגשו אנשי ביפראש עם חברת "מושבי הנגב", החברה החקלאית הגדולה בישראל ועם מגדלים גדולים נוספים. מושבי הנגב מחזיקה, מעבדת ומשמרת כ-140 אלף דונם קרקע, עוסקת בגידול ירקות, פירות, כותנה, חיטה וגידולים נוספים.

רשת "ארומה" סגרה עסקים עם "מושבי הנגב" על אספקת תוצרת חקלאית לסניפי הרשת., ורמי לוי, בעל רשת "רמי לוי שיווק השקמה'', התעניין ברכישת כל שמן הזית של קיבוץ דגניה א'. לוי שוחח עם כמה חקלאים בנוגע תוצרת חקלאית וטעם זנים חדשים.

בין המבקרים השתתפו גם קניינים של תוצרת חקלאית טריה ואורגנית מבולגריה, בהם מילנה צגוופאנובה, הקניינית הראשית של חברת "בליב ביו" (Balev bio), שדיווחה על עסקאות רבות שסגרה במהלך התערוכה עם מגדלים אורגניים. בנוסף דיווח רן אבוטבול, מנכ"ל "אורגניה" הישראלית, לגידול ושיווק פירות וירקות אורגניים על עסקאות.


תערוכת פרש אגרומשוב 2015, צילום: יח''צ

חיים אלוש, מנכ"ל קבוצת "משוב" שמארגנת את הארוע, מסר כי תערוכת 'פראש אגרו משוב 2015' שחגגה את השנה ה-25, הייתה אירוע יוצא דופן ומיוחד במינו, מכיוון שרק לפני שלוש שנים, ב-2012, קיבלה קבוצת 'משוב' החלטה אסטרטגית - לתת דגש מיוחד על שיווק תוצרת חקלאית טריה. "הרעיון שעמד מאחורי ההחלטה בא לענות על הצורך של החקלאים להגדיל את הרווחיות שלהם. בדיעבד, אני מאוד שמח על ההחלטה שקיבלנו כי אני רואה שהתערוכה במתכונתה החדשה תורמת המון לחקלאי ישראל ואני מאמין שהפיתרון לבעיית של משקים שנסגרים או בעיות של חקלאים הנמצאים על סף הרווחיות, נעוץ בכך שכל חקלאי וכל מגדל יהיה גם משווק של תוצרת חקלאית, ימתג את התוצרת הטריה שהוא מגדל ויבדל את עצמו וכך ישיג ערך מוסף למוצריו. '' אומר אלוש

אלוש מוסיף כי השנה הושקעו בתערוכה מאמצים כבירים, רק כדי להעניק לחקלאי את הכלים השיווקיים הנחוצים לכך. ''ערכנו סדנאות בנושא שיווק וסדנאות להעצמת מנהלים, ערכנו סדנת 'ספיד דייטינג' למפגשים עסקיים והכי חשוב הפגשנו בין הקניינים למוכרים ואני שמח שבתערוכה נסגרו עסקאות משמעותיות ביותר. בין היתר ערכנו את 'הכנס הבינלאומי הראשון למגדלי האבוקדו'. האבוקדו הוא הגידול הכי רווחי בעולם, ישראל היא בהחלט מעצמת אבוקדו, הבאנו לכנס מומחה מחו"ל, את פייר אסקודו, העורך הראשי של עיתון בינלאומי לתוצרת טריה (EuroFresh Distribution), שנתן סקירה מקיפה על שווקי האבוקדו בעולם מישראל והכנס הייתה הצלחה כבירה. תערוכת 'פראש אגרו משוב' גדלה השנה פי שניים וחצי והכוונה שלנו היא להרחיב את הפעילות השיווקית והמיתוגית גם בשנה הבאה", סיכם מנכ"ל התערוכה.


תערוכת פרש אגרומשוב 2015, צילום: יח''צ

אין ספק כי מיתוג תוצרת חקלאית מוכיח את עצמו. דוגמא חיה לכך הייתה חברת "מגדלית", שמגדלת את מותג תפוחי האדמה "פא-טא-טא", המשווק באמצעות "בננות החוף", שיצאה לאחרונה בסדרת זני תפוחי אדמה חדשים והפכה ללהיט בקרב הקניינים ומבקרי התערוכה.

חברת "גליל", חברת הבת של מילואות לשוק המקומי, הציגה שפע של פירות איכותיים, כשהיא ממשיכה את קמפיין המיתוג שהחלה בו ברדיו. חברת "יבולי הכוהנים" הציגה את המיתוג החדש של מוצריה. החברה המתמחה בגידול עגבניות שרי איכותיות בצבעים שונים, הציגה את המותג "סוכריות".

גם חברות הזרעים "זרעים גדרה", "הזרע" ו"אוריג'ין זרעים", תרמו לחגיגה והציגו שורה ארוכה של מוצרים וזני ירקות חדשים. זרעים גדרה הגדילה לעשות והביאה לתערוכה דוכן שחילק למבקרים גלידת ירקות בטעמים שונים.

כאמור, לתערוכה הגיעו משלחות רבות של מנכלים, סמנכ"לים ומנהלי סחר מרשתות שיווק רבות, בהן רמי לוי, טיב טעם, שופרסל, חצי חינם, יינות ביתן וזאת לצד חברות עולמיות להפצה וייבוא ירקות ופירות.

בין המבקרים הרבים בתערוכת "פראש אגרו משוב 2015", אפשר למנות את:
אבי הראל, הקניין הראשי של צה"ל;
רמי לוי, בעל רשת "רמי לוי שיווק השקמה" ואנשיו;
אלון רוזנטל ושני נציגים של רשת "שופרסל" (ירקות, פירות ומוצרים טריים);
הרצל שור, הקניין הראשי של שב"ס;
שמוליק לזר, מנהל רכש תוצרת חקלאית ומעובדת של "אסם";
יוסי ביתן, המשנה למנכ"ל רשת "יינות ביתן";
מיכל קראוס, מנכ"לית מועצת החלב;
צחי דותן, מנכ"ל מועצת היין;
דודו עברי וניר דרוקר, מהנהלת "ענבי טלי";
יאיר מנע ואיציק אליה, מנכ"ל והיו"ר של "מושבי הנגב";
יוסי שליו, סמנכ"ל סחר ופיתוח של רשת "טיב טעם";
דרור חכם, מנכ"ל "ביכורי שדה צפון";
הרצל אבידור, מנכ"ל מועצת הדבש;
יורם סבן, קניין פירות וירקות מרשת "מחסני להב";
יריב שפע, בעל רשת "ארומה" ושלומי אביטל, סמנכ"ל רכש של "ארומה";
אבי כץ, יזם ובעל רשת "קופיקס" וחיים אהרון, מנכ"ל "קופיקס";
חזי מאור, מנכ"ל "אבוקדו גרנות";
דרור איגרמן, מנכ"ל "גליל אקספורט"; תמיר פורת, סמנכ"ל "מילופרי";
ערטל טובין, מנכ"ל קבוצת "בננות החוף";
נדב מרום, קניין ושף ראשי של רשת בתי קפה "גרג";
סמי ניאגו, מנכ"ל "כרמל שירותי ספנות";
פיני שיטרית, מנכ"ל "אפונה וגזר";
מאיר צור, יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים;
דובי אמיתי, נשיא התאחדות האיכרים;
איציק בדר, לשעבר יו"ר "גרנות";
ועוד רבים, רבים אחרים.