הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ההרוג בהתרסקות המטוס בערבה: ראש המועצה האזורית לשעבר


משה אופיר, שכיהן בעבר כראש מועצה אזורית ערבה תיכונה, נהרג הבוקר בהתרסקות מטוס קל בערבה סמוך למושב חצבה בו הוא מתגורר. אופיר החל את פועלו בערבה כבר מגיוסו לנח''ל, במסגרת הגרעין שהקים את חצבה. בשנים האחרונות החזיק במשק חקלאי של ירקות ותמרים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-07-2015



מטוס האולטרלייט סמוך לחצבה, צילום: דוברות מד''א

משה אופיר, בן 68, הוא הטייס שנהרג הבוקר (שבת) בהתרסקות מטוס קל מסוג "אולטרלייט" בשטח פתוח בסמוך למושב חצבה, שם הוא מתגורר. אופיר כיהן בעבר כראש המועצה האזורית ערבה תיכונה. הוא הותיר אחריו אישה, שלושה ילדים וחמישה נכדים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בשעה 07:30 התקבלה במוקד מגן דוד אדום הודעה על התרסקות המטוס מדרום לצומת הערבה. חובשים ופרמדיקים שהגיעו למקום דיווחו על פצוע אנוש שנלכד בין שברי המטוס. לאחר מספר דקות נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו.

משה אופיר, תושב חצבה, נולד ב-27 באוגוסט 1947 בכפר חוגלה, ועם סיום לימודיו בבית הספר החקלאי 'כדורי' בשנת 1965 התגייס לנח"ל במסגרת הגרעין שהקים את היאחזות חצבה. בהמשך, היה הגזבר הראשון של המושב, ובמסגרת התפקיד ריכז את הפעולות הנוגעות למיסוד המושב. לאחר מכן, בין השנים 1984-1983 כיהן כראש המועצה האזורית ערבה תיכונה, ובשנים האחרונות החזיק במשק חקלאי של ירקות ותמרים. הטסת ה"אולטרלייט", לדברי מקורבים אליו, הייתה אחת מאהבותיו הגדולות.


משה אופיר ז''ל, צילום: באדיבות מ''א ערבה תיכונה