הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הבצורת בקליפורניה: חברות המים הישראליות נרתמות לסייע


נוכח הבצורת הקשה הפוקדת את המדינה, תאגידי מים, חברות פרטיות ויחידות בממשל מחפשות דרכים להתייעל ולחסוך מים. עובדה זו מהווה הזדמנות משמעותית עבור חברות ישראליות המתמחות בתחום. ביום חמישי האחרון החלה משלחת ישראלית בסדרת פגישות בקליפורניה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-07-2015



קמפיין ''הצילו את המים שלנו'' בקליפורניה

ביום חמישי האחרון החלה משלחת של חברות ישראליות בתחום טיהור וניהול מערכות מים, בסדרת מפגשים בחוף המערבי בארה"ב. המפגשים נערכים במסגרת שיתוף הפעולה המתהדק בין ישראל לקליפורניה בתחום המים, נוכח הבצורת הקשה שפוקדת את המדינה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הבצורת בקליפורניה שהחלה בתחילת 2013 היא הקשה ביותר בהיסטוריה המתועדת של האזור, ובדצמבר 2014 כבר דורגה כבצורת הקשה ביותר ב-1,200 השנים האחרונות. בפברואר 2014, לאחר 13 חודשים רצופים של בצורת הגיעה קליפורניה לראשונה ב-54 השנים של קיום פרויקט משטר המים הממשלתי למצב של מחסור באספקת מים. לקליפורניה חשיבות גבוהה כיצרנית חקלאית. שווי תעשיית החקלאות במדינה הוא כ-44.7 מיליארד דולר. קליפורניה מייצרת קרוב לחצי מהפירות, אגוזים וירקות המיוצרים בארצות הברית. כמו כן היא המובילה בייצור חלב בארצות-הברית.

המשלחת, שכוללת את החברות אטלנטיום, עמיעד וטריפל טי, תיפגש עם חברות מזון דוגמת Leprino Foods , קוסטקו, קוקה קולה, חברת הבירות הגדולה בעולם איינהאוזר בוש, חברת האנרגיה Psomas וכן תאגידי המים של לוס אנג׳לס וסן פרנסיסקו. בנוסף, יפגשו החברות הישראליות את שרת המים והחקלאות של קליפורניה, את אנשי משרד מושל קליפורניה ועוד רבים אחרים.

הפעילות אורגנה ביוזמת משרד הכלכלה - הנספחות המסחרית של מינהל סחר חוץ לחוף המערבי, ובשיתוף מכון היצוא הישראלי ו 'ניוטק' - התכנית הלאומית לקידום טכנולוגיות מים ואנרגיה מתחדשת במשרד הכלכלה.

גילי עובדיה, הנספח המסחרי של מינהל סחר חוץ בחוף המערבי: "קליפורניה מתמודדת עם בצורת קשה לאחר מספר שנים שחונות. הבצורת כבר הובילה לשורה ארוכה של שינויים במדינת קליפורניה, החל מהשיח הציבורי בנדון, המודעות בקרב הציבור לחשיבות החיסכון במים, תיקוני חקיקה ואף הקצאת מקורות מימון לרבות קרנות ממשלתיות לאימוץ טכנולוגיות חסכוניות מכל העולם. תאגידי מים, חברות פרטיות וכמובן יחידות בממשל הפועלות במדינת קליפורניה, מחפשות דרכים להתייעל ולחסוך מים והדבר מהווה הזדמנות משמעותית חברות ישראליות המתמחות בתחום. יש כאן רצון עז ונכונות לאימוץ טכנולוגיות ושיטות עבודה מישראל ואנו כאן בכדי לסייע לחברות הישראליות ולפתוח עבורן את הדלת לשיתופי פעולה עסקיים בתחום"